קמפיין הבחירות של מרצ נפתח: "הליברמניזם מסוכן מכהניזם. זה הפך להיות כמו היידר באירופה"

גם יו"ר מרצ, חיים אורון, התייחס לליברמן ואמר כי "אנחנו מודאגים מהחזרת הכהניזם על-ידי ליברמן. זו לא תופעה שולית, ואי-אפשר להגזים בחשיבותה"

על רקע דרישתו של יו"ר ישראל ביתנו, לפסול את בל"ד ורע"מ תע"ל מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-18, החריפו היום בתנועה החדשה-מרצ את ההתקפות על ח"כ אביגדור ליברמן ואף ערכו השוואה בינו לבין מאיר כהנא ומנהיג הימין הקיצוני לשעבר באוסטריה, יורג היידר. במסיבת עיתונאים שכינסו הבוקר (ד') לרגל השקת קמפיין הבחירות החדש, אמר נציג התנועה החדשה, צלי רשף, כי "הליברמניזם יותר מסוכן מכהניזם. זה הפך להיות כמו היידר באירופה, והמערכת הפוליטית משלימה עם זה".

גם יו"ר מרצ, חיים אורון, התייחס לליברמן ואמר כי "אנחנו מודאגים מחזרת הכהניזם על ידי ליברמן. זו לא תופעה שולית ואי אפשר להגזים בחשיבותה". אורון קרא ליו"ר קדימה, ציפי לבני וליו"ר העבודה, אהוד ברק, שלא לשבת במפלגה אחת "עם מי שינהל קמפיין גזעני נגד ציבור אחד בארץ".

אורון הוסיף כי מרצ לא תצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו. "כל הצבעה למרצ היא נטו בעד גוש חוסם לשמאל, נטו נגד ממשלה בראשות נתניהו", אמר. "הצבעה למרצ היא לא עבור שרת חוץ בממשלת נתניהו או שר ביטחון בממשלת נתניהו, אלא בשביל ממשלה של מרכז-שמאל". הוא ציין כי כל הצבעה לקדימה או עבודה היא הצבעה לליכוד.

אורון הציג במסיבת העיתונאים גם את הקווים המדיניים של המפלגה, ובהם ייצוב הפסקת אש בעזה תוך הפסקת ההברחות בציר פילדלפי, שיקום רצועת עזה, משא ומתן עם החמאס והחזרת גלעד שליט.

קמפיין מרצ שהוצג הבוקר תת הסיסמה "לא מתפשרים", יקרא לציבור שלא להתפשר על החתירה להסדרי שלום, לא על איכות הפוליטיקה והפוליטיקאים ולא על חינוך, כלכלה ואיכות סביבה.