מתכנן: "השר שטרית פסל אותי מלשבת בוועדות התכנון בגלל התנגדותי לעיר הבה"דים"

שטרית פסל גם את מינויו של אדריכל ישראל גודוביץ', מהנדס העיר תל אביב בעבר, לתפקיד נציג האדריכלים בוועדה המחוזית דרום. השר שטרית לא נימק את החלטתו לפסול את השניים

יעקב לקס, מתכנן אזורי שהומלץ על-ידי ארגון הגג של האדריכלים והמתכננים לתפקיד נציג העמותה בוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר ערד, נפסל על-ידי שר הפנים מאיר שטרית. לדעת לקס הפסילה נובעת מהתנגדותו החריפה לעיר הבה"דים בסמיכות לרמת חובב ומהמאבק הציבורי שהוא מנהל נגד פרויקט שדה בריר של האחים עופר לכריית פוספטים סמוך לערד.

שטרית פסל גם את מינויו של אדריכל ישראל גודוביץ', מהנדס העיר תל אביב בעבר, לתפקיד נציג האדריכלים בוועדה המחוזית דרום. השר שטרית לא נימק את החלטתו לפסול את השניים. גודוביץ ניהל גם הוא מסע חריף נגד בניית עיר הבה"דים בסמוך לרמת חובב. לדעת גודוביץ, אי מינויו נובע מהתנגדותו לעיר הבה"דים, מעמדותיו בתחום איכות הסביבה ומביקורתו על תמ"א 35 שערך ראש מינהל התכנון במשרד הפנים, אדריכל שמאי אסיף.

לקס אומר: "לא מקובל עלי במאה ה-21 שמתקבלת החלטה כזו ואין לה הנמקה. זה לא תקין".

בוועדות התכנון המקומיות והמחוזיות קיים מחסור של נציגי עמותת האדריכלים, המכהנים בהן בהתנדבות, דבר הפוגע במקצועיות ובאיכות ההחלטות של ועדות אלה. בשנתיים האחרונות התעוררו קשיים בעיקר בוועדה המחוזית דרום, בגלל השתתפות דלה של נציגי האדריכלים בדיוני הוועדה.

עמותת האדריכלים, באמצעות מי שהיתה מנהלת מינהל התכנון דינה רצ'בסקי, לוחצת מזה כחצי שנה על שטרית למנות את המועמדים מטעמה, ולפני שבוע החליט שטרית על שורה של מינויים.

שטרית אישר את מינויו של אדריכל אורי בן-אשר, מהנדס העיר ירושלים בעבר, לתפקיד נציג עמותת האדריכלים בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז ירושלים. כמו כן אושרו אפרים בן יוסף לוועדה המקומית יזרעאל; דפנה נבו לוועדה המקומית כרמיאל; גרשון קורן לוועדה המקומית ראשל"צ. האדריכליות רות להב ואורה שדות לא מונו מסיבות של ניגודי עניינים.

משרד הפנים מסר בתגובה, כי "ההחלטות המתקבלות בעניין המינויים הן מקצועיות בלבד וניסיונם של אלו שמועמדותם לא התקבלה לייחס את ההחלטה למניעים זרים אינו רלוונטי ובוודאי שאינו במקומו".