היסטוריה בענף הרכב: לראשונה מזה 77 שנה, GM איבדה את תואר יצרנית הרכב הגדולה בעולם לטויוטה

GM דיווחה כי מכרה בשנת 2008 8.356 מיליון מכוניות ומשאיות, כך שמכירותיה היו נמוכות ב-616 אלף כלי רכב ביחס למכירות הגלובליות שעליהן דיווחה טויוטה שהסתכמו ב-8.972 מיליון כלי רכב ; בסיכום שנתי נפלו מכירותיה הכוללות של GM בעולם ב-11%

[להרשמה לניוזלטר רכב]

טויוטה הדיחה את ג'נרל מוטורס - (GM) והיא כעת רשמית יצרנית הרכב הגדולה בעולם. המכירות הגלובליות עקפו את מכירותיה של מי שעד כה נחשבה ליצרנית כלי הרכב הגדולה בעולם - GM.שהחזיקה במקום הראשון בהיקף ייצור המכוניות בעולם מזה 77 שנה.

חברת GM דיווחה היום (ד') כי מכרה בשנת 2008 8.356 מיליון מכוניות ומשאיות, כך שמכירותיה היו נמוכות ב-616 אלף כלי רכב ביחס למכירות הגלובליות שעליהן דיווחה טויוטה שהסתכמו ב-2008 ב-8.972 מיליון כלי רכב.

בסיכום שנתי נפלו מכירותיה הכוללות של GM ברחבי העולם ב-11%, בעוד שמכירותיה של טויוטה רשמו באותה השנה ירידה של 4%. את הירידה במכירות ייחסה GM לשילוב של תנאים קשים בשוק האשראי, מחירי הסחורות וקיפאון בצמיחה הכלכלית בעולם.

GM דיווחה כי בעוד שמכירותיה באמריקה הלטינית, אפריקה, המזה"ת ואיזור אסיה פאסיפיק היו ברמות שיא בשנה החולפת, הרי שבצפון אמריקה צנחו המכירות ב-21% ובאירופה נרשמה ירידה של 7%. המכירות עליהן דיווחה החברה מחוץ לארה"ה הסתכמו ב-5.37 מיליון כלי רכב, המהווים 64% מסך המכירות של החברה, זאת לעומת שיעור של 59% בסיכום שנת 2007.

ברבעון הרביעי של השנה דיווחה GM כי נמכרו 1.7 מיליון כלי רכב, צניחה של 26% כאשר מרבית ההידרדרות מיוחסת לנפילה החדה שחלה בצפון אמריקה בה התמוטטה תעשיית הרכב ברבעון האחרון והרוכשים איבדו את אמונם, וכל זאת כאשר שוק האשראי נמצא במצב של מחנק שאינו מאפשר למעשה קבלת הלוואות בתנאים הוגנים לצורך מימון רכישת כלי הרכב.

טויוטה לא הפכה ליצרנית הגדולה בעולם בין לילה, החברה רשמה מאז 1999 זינוק של 70% במכירות לאור העלייה בביקוש למכוניות חסכוניות בצריכת דלק. למרות זאת, המיתון העולמי גרר את היצרנית היפנית להעריך כי היא עומדת לרשום הפסד לראשונה מזה 71 שנה.

בינתיים, GM נלחמת על קיומה ומנסה להוריד עלויות של ספקים, עובדים, סוכנים ועוד בכדי להצדיק את הלוואת ההבראה שקיבלה מהממשל האמריקני על סך של 13.4 מיליארד דולר.

אלן באום, אנליסט מגזר הרכב של סוכנות פלנינג אדג' שבמישיגן, אמר לבלומברג כי "GM חייבת להיות קטנה יותר בכדי לשרוד, ולא חשוב באילו אמצעים תנקוט החברה בכדי לצמצם את ההוצאות שלה".