בניסיון להימנע מסגירה: InterCast מנהלת מגעים אחרונים למכירתה

החברה גייסה מאז הקמתה כ-7 מ' ד', ועפ"י הערכות תימכר ב-5-10 מ' ד' ; מיקרוסופט מוזכרת כרוכשת פוטנציאלית

חברת הסטארט-אפ הישראלית InterCast מנהלת מגעים אחרונים למכירתה, במטרה להציל אותה מסכנת סגירה. אין מדובר פה באקזיט שיחזיר תשואה על ההשקעה, אלא יותר בניסיון הצלה אחרון, וסכום הרכישה מוערך על ידי מקורבים לחברה בהיקף שבין 5 ל-10 מיליון דולר. מאז הקמתה, גייסה אינטרקאסט כ-7 מיליון דולר בשני סבבים, מקרנות ההון סיכון ג'נסיס פרטנרס וג'מיני.

החברה סגרה את אתרי האינטרנט שלה, ובמשרדיה בתל אביב אין מענה. במהלך החודשים האחרונים פוטרו רוב עובדי החברה, שבשיאה העסיקה כ-36 עובדים, למעט 13 מהם. אם המו"מ למכירתה ייכשל, החברה ככל הנראה תיסגר.

תקוות שנכזבו

אחד מהשמות שמוזכרים כרוכשים פוטנציאליים היא מיקרוסופט, שמבצעת בשבועות האחרונים חריש עמוק בניסיונות לאתר חברות וטכנולוגיות במכירי חיסול. נזכיר עוד, כי מיקרוסופט הכריזה לפני מספר שבועות על העניין שיש לה בתחום.

באינטרקאסט, שהוקמה בשנת 2007, נתלו תקוות רבות. החברה פיתחה פלטפורמה ותוכנה להפצת תכני וידאו מהאינטרנט, המיועדת בעיקר ל-ISP. הרעיון שהיווה את הבסיס לפיתוח היה של פרופסור יחיעם ימיני מאוניברסיטת קולומביה, מייסד משותף של קומברס וממייסדי חברת סמרטס שנרכשה על ידי EMC בשנת 2005, ושל וניר מיכלוביץ, לשעבר בכיר במרכז הפיתוח של מיקרוסופט ישראל.

לפני כשנה השיקה אינטרקאסט את המוצר, תוכנה המאפשרת הפצה בו-זמנית של תכני וידאו באמצעות תשתית האינטרנט לבתי אב רבים. פתרונות החברה מאפשרים לספקי אינטרנט (ISPs) לחסוך במשאבי פס רחב, ובו בזמן מאפשרים למשתמשים לצרוך כמות גדולה מאוד של תכני וידאו באיכות גבוהה, היישר מהדיסק הקשיח במחשב הביתי.

מי שמנהל את אינטרקסאט הוא נועם ברדין, לשעבר מייסד, מנכ"ל ויו"ר דלתא 3.