לראשונה: משרד התקשורת מתיר לבזק ולחברות בנות למכור חבילות שירותים

ההקלות שיינתנו לקבוצה יהיו רק לצרכני השוק הפרטי והשוק העסקי שבו בזק לא ירדה מתחת לסף המתבקש - שם היא לא תוכל להציע הנחות ולא תוכל למכור חבילות שירותים מוזלות

באיחור של חצי שנה "משחרר" משרד התקשורת הקלות לבזק ולקבוצה לאחר שירדה אל מתחת ל-85% נתח שוק במגזר הפרטי. ההקלות שיינתנו לקבוצה יהיו רק לצרכני השוק הפרטי והשוק העסקי שבו בזק לא ירדה מתחת לסף המתבקש - שם היא לא תוכל להציע הנחות ולא תוכל למכור חבילות שירותים מוזלות.

המשמעות החשובה ביותר בטיוטת תיקון הרישיון שפרסם משרד התקשורת היום היא שהוא הסכים לאפשר לבזק למכור חבילות שירותים (פריקות) ואילו החבילות בנות בקבוצה יוכלו למכור חבילות שירותים בהנחות (לא פריקות). בכך נענה משרד התקשורת לבקשתה של בזק ושל חברות הבנות. עבור החברות בנות של בזק ההקלות רלוונטיות מאד מכיוון שמשמעותן היא שהן יוכלו להציע חבילות תחרותיות כל עוד הן לא מציעות את הטלפוניה של בזק. כלומר אם בזק בינלאומי תרצה להציע שירות טלפוניה שלה פלוס חבילה משולבת של אינטרנט ושיחות בינלאומיות ללקוחותיה, היא לא תוגבל. במסגרת התקנות הקודמות לא יכלה החברה הייתה לספק את שירותי האינטרנט (קו adsl ) בהנחה, ומחירו על ידי בזק היה חייב להיות אחיד וניתן למכירה באותו המחיר לכל הספקיות באופן שווה.

עבור בזק עצמה מדובר בהקלה כיוון שהמשרד בעצם מכיר בזכותה למכור חבילות של שירותים, אמנם פריקות, אבל בכל זאת מדובר בהטבה. כלומר לראשונה תוכל החברה למכור חבילות של שירותים בדומה ל-HOT אבל תהיה מחוייבת להציע כל מרכיב בהצעה שלה באופן נפרד. כך החברה מוגבלת למעשה ביכולת שלה להציע הנחות ללקוחות, וזאת על מנת למנוע ממנה לנצל את כוחה כקבוצה.