אוברלנד ממשיכה להסתבך עם עסקאות נדל"ן בארה"ב - לווה הפסיק שיפוץ של מלון בלאס וגאס

באסיפת אג"ח סוערת שהתקיימה היום ונמשכה שלוש שעות הטיחו מחזיקי האג"ח האשמות בבעלי השליטה בחברה על כך שהם חורגים מהקובננט בתשקיף

"תקנו אג"ח ואל תתנו יותר הלוואות" - כך הטיחו היום המשקיעים במנהלי חברת אוברלנד במהלך אסיפת אג"ח סוערת שהתקיימה היום בתל-אביב ונמשכה שלוש שעות. החברה, הנמצאת בשליטת עזרא דורון, חשפה היום שיש לה בעיה חדשה בגין הלוואה שניתנה על מלון בלאס וגאס עם 157 חדרים.

נוטלת ההלוואה התחילה בשיפוץ של המלון ו"נתקעה" באמצע בלי כסף. בינתיים אוברלנד התחילה בהליך של כינוס באמצעות עורך הדין אמיר ברטוב. הנכס מוערך ב-7.5 מיליון דולר, אך אוברלנד סבורה שכדאי לשפץ אותו ואז למכור ב-12 מיליון דולר. לפני שנה וחצי המלון הוערך המלון ב-22 מיליון דולר.

מחזיקי האג"ח עדיין לא החליטו בעניין זה ולכן הוחלט לזמן אסיפה נוספת בקרוב. אוברלנד היא נושה שני ואם הנכס יגיע לבנקים היא לא תזכה לראות את מלוא הכסף שהשקיעה בחזרה. אך זאת לא ההלוואה היחידה שהעניקה אוברלנד ושיש איתה בעיות - ישנן עוד שתי הלוואות שניתנו בחודש נובמבר ונמצאות בפיגור: הלוואה לתחנת דלק והלוואה לבניין בקליפורניה.

אוברלנד הוקמה בתחילת שנת 2007 והיא עוסקת בתחום של מתן מימון להלוואות לתחום הנדל"ן בארה"ב. החברה הנפיקה בבורסה אג"ח (ולא מניות) בהיקף של 100 מיליון שקל במרץ 2007. מצבת ההלואות שהחברה העניקה עומדת על כ-17 מיליון דולר, אך היא רוצה להמשיך ולהעניק הלוואות בניגוד לעמדת מחזיקי האג"ח שמבקשים להצר את צעדיה.

היום ניסתה אוברלנד להעביר החלטה לשינוי הוראות שטר הנאמנות באופן שיאפשר לה להעמיד או להאריך הלוואות המובטחות בשעבוד גם אם היחס בין סך ההלוואות המובטחות בשעבוד שני שבמחזור לבין סך ההלוואות הכולל שבמחזור עולה על 50% וכל עוד היחס האמור אינו עולה על65%.

למרות החששות של המשקיעים שהחברה לא תפרע את האג"ח כסדרה כפי שבא לידי ביטוי בתשואה על האג"ח - 48%, הוחלט בסיכום האסיפה לאפשר לה להאריך את שתי ההלוואות כך שתהיה חריגה קטנה מעל לרמה של 50% כפי שנקבע בקובננט של האג"ח.

אוברלנד יוצגה באסיפה על ידי משרד עורכי הדין שמעונוב-רוזנבוך. "אתם סוחטים אותנו. יש קונספירציה נגד החברה של גופים מוסדיים שלא מוכרים לנו את האג"ח ולא מוכנים לשנות את התשקיף", נאמר למחזיקי האג"ח. לטענת החברה ביקשו ממנה לרכוש את האג"ח ב-80 אגורות, לעומת מחיר שוק של כ-50 אגורות.

על פי דוח תזרים המזומנים שהחברה פרסמה בחודש נובמבר האחרון היא אינה צופה בעיה של נזילות ולא קיים לטענתה חשש סביר שמא החברה לא תעמוד בהתחייבויותיה הקיימות והצפויות בשנתיים הקרובות.

אוברלנד סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2008 בהפסד של 11.4 מיליון שקל ותזרים מזומנים שלילי בהיקף דומה. לחברה התחייבויות של 103 מיליון שקל וגרעון של 0.2 מיליון שקל בהון העצמי.

גדעון ברד, יו"ר החברה, אמר היום: "אף אחד לא חשב שזה יהיה המצב. יש לנו עוד שנתיים לתפקד ואנו עומדים בתשלומי הקופון. יש לנו אינטרס לעבוד בשיתוף פעולה עם מחזיקי האג"ח".