ג'ון ת'יין, לשעבר מנכ"ל מריל לינץ' עזב את בנק אוף אמריקה שמנייתה צונחת בוול סטריט ב-12%

זאת פחות מחודש לאחר שבית ההשקעות נרכש ע"י הבנק הגדול בארה"ב, בנק אוף אמריקה ; הפסדי העתק שהציגה מריל לינץ' הפתיעו לרעה את מנכ"ל בנק אוף אמריקה כמו גם חלוקת מיליארדי הדולרים כבונוס עליו החליטו במריל לינץ' לפני פרסום ההפסדים

המנכ"ל לשעבר של מריל לינץ', ג'ון ת'יין הסכים לעזוב את בנק אוף אמריקה פחות מחודש לאחר שבית ההשקעות נרכש ע"י הבנק הגדול בארה"ב, בנק אוף אמריקה. ההחלטה באה לאחר שת'יין נפגש הבוקר עם מנכ"ל בנק אוף אמריקה, קן לואיס לשיחה על עתידו בחברה לאחר המיזוג.

ב-1 בינואר, לאחר המיזוג בין השתיים, מונה ת'יין לראש חטיבת הבנקאות הגלובלית וני"ע בבנק.

עזיבתו של ת'יין באה פחות משבוע לאחר שבנק אוף אמריקה דיווח לראשונה מזה 17 שנה על הפסד וחתך את הדיבידנד. הבנק גם קיבל חבל הצלה בהיקף של מיליארדי דולרים מהממשל על מנת לעזור לו לספוג את מריל לינץ' שהציג ברבעון האחרון הפסד אדיר בהיקף של 15.31 מיליארד דולר. על רקע הפסד זה שהפתיע לרעה את ראשי בנק אוף אמריקה, הידרדרו היחסים בין לואיס לת'יין.

בשבוע שעבר קיבל בנק אוף אמריקה סיוע נוסף של 20 מיליארד דולר ממשרד האוצר, לאחר שבסבב ההזרמות של הממשל לבנקים מתוכנית החילוץ למגזר הפיננסי קיבל הבנק 25 מיליארד דולר

בנוסף, לא תרמה לקשר ביניהם הידיעה כי מריל לינץ' החליט להגדיל את הבונוס שחילק לעובדיו בסוף השנה בהיקף שמוערך בין 2-3 מיליארדי דולרים, וזאת ימים אחדים לפני המיזוג הרשמי עם בנק אוף אמריקה. לפי "פייננשל טיימס", ימים ספורים בלבד לאחר הישיבה של ועדת התגמולים שהחליטה על הבונוסים, גילו אנשי בנק אוף אמריקה שהפסדי מריל ברבעון הרביעי גבוהים בהרבה ממה שהם צפו.