השכר הממוצע לעובד בעיריית ת"א-יפו הוא הגבוה ביותר מקרב הרשויות הגדולות בישראל - 152 אלף שקל בשנה

בעיריית חיפה מרוויחים רק 123 אלף שקל בשנה ; עיריית ת"א ניצבת במקום הראשון בדירוג דן אנד ברדסטריט לרשויות המקומיות ; בת"א הכי בטוח לפתוח עסק: רק 6.1% מהעסקים בה נמצאים בסיכון גבוה לסגירה - לעומת ממוצע של 15.2% במשק

השכר הממוצע לעובד בעיריית תל-אביב-יפו הוא הגבוה ביותר מבין עשר הרשויות הגדולות 152 אלף שקל בשנה. כך עולה מדירוג "דנס100" של חברת הדירוג דן אנד ברדסטריט לרשויות המקומיות לשנת 2009.

בדירוג נבחנו הרשויות הגדולות בישראל על-פי פרמטרים כמותיים, שכללו את הכנסות הרשות ותקבוליה, היקף הגירעון או העודף התקציבי, מספר התושבים, נתוני שכר העובדים והנבחרים ועוד.

בדומה לשנה שעברה, למקום הראשון בדירוג הגיעה עיריית תל-אביב, למקום השני - עיריית ירושלים, ולמקום השלישי הגיעה עיריית חיפה. עיריית אשדוד טיפסה מהמקום השביעי למקום הרביעי השנה. במקום החמישי נמצאת עיריית פתח-תקווה, ואחריה עיריות ראשון לציון, באר-שבע, חולון, נתניה ורמת-גן.

בחזרה לשכר הממוצע של עובדי העיריות - עובדי עיריית ראשון לציון נמצאים במקום השני אחרי עובדי עיריית ת"א, וזוכים לשכר שנתי ממוצע של 144 אלף שקל לשנה. עובדי עיריית חולון מקבלים שכר של 142 אלף שקל בממוצע לשנה. העירייה עם השכר הכי נמוך מבין עשר הגדולות, היא עיריית חיפה, שהעובדים בה זוכים לשכר שנתי ממוצע של 123 אלף שקל בלבד.

מנתוני הדירוג עולה עוד, כי נרשם שיפור נוסף בתקציבן של 10 הרשויות הגדולות: ההכנסות של הרשויות הגדולות בישראל עלו בשנת 2007 ב-8.6% לעומת ההכנסות בשנה הקודמת. בנוסף, העודף התקציבי של 10 הרשויות הגדולות הסתכם בשנת הכספים הזו בכ-130.5 מיליון שקל, עלייה של כ-30% לעומת השנה הקודמת.

את השיפור החד ביותר רשמה עיריית ראשון לציון, שעברה מגירעון תקציבי של מיליון שקל בשנת 2006 לעודף תקציבי של 51 מיליון שקל בשנת 2007. כמו כן, עיריית ירושלים שיפרה גם היא באופן משמעותי את ניהול תקציבה, ועברה מעודף תקציבי אפסי לעודף של כ-19 מיליון שקל. עיריית אשדוד הצליחה להציג שיפור גם היא והגדילה את העודף בתקציבה מ-19.8 מיליון שקל ל-37 מיליון שקל.

לפי נתוני דן אנד ברדסטריט, תל-אביב-יפו היא הרשות המקומית שבשטחה הכי בטוח לפתוח עסק - רק 6.1% מסך העסקים בתל-אביב נמצאים ברמת סיכון גבוהה. גם פתח-תקוה וחיפה הן רשויות מקומיות שבהן בטוח יחסית לפתוח עסק.

שיעור העסקים שנמצאים ברמת סיכון גבוהה מסך העסקים בפתח-תקוה מסתכם ב-9%, ובחיפה - ב-9.7%. המקומות שבהם שיעור העסקים המסוכנים יחסית בדירוג הוא הגבוה ביותר הם באר-שבע (13.4%) ואשדוד (12.3%). עם זאת, ממוצע העסקים במשק הנמצא בסכנת סגירה הוא 15.2% - ולכן הערים בדירוג נמצאות מתחת לממוצע, דבר המצביע על חוזק נוסף שלהן בדירוג.