אדוורטייזינג אייג': סוכנות הפרסום של 2008 - קריספין פורטר אנד בוגוסקי

הכנסות החברה צמחו אשתקד ב-15% ל-140 מיליון דולר ; הסוכנות הפכה השנה לשחקנית משמעותית בתחום עיצוב המוצר

סוכנות הפרסום קריספין פורטר אנד בוגוסקי הגיעה לראש רשימת סוכנויות הפרסום המצטיינות של מגזין "אדוורטייזינג אייג'" לשנת 2008.

קריספין פורטר רגילה לזכות בפרסים, להשיק מסעות פרסום חדשים וליהנות מהערצת אמצעי התקשורת. אין ספק שיש לצפות למבול של רטינות וקיטורים בתגובה לזכייתה האחרונה של קריספין פורטר בתואר סוכנות הפרסום של השנה מטעם אד-אייג', וכן מטעם החברה האחות, קריאייטיביטי ומטעם אד-וויק, של נילסן.

העובדה הפשוטה היא ששום סקירה סבירה של זירת סוכנויות הפרסום הנוכחית לא תחשוף סוכנות שרשמה הצלחות דומות להצלחותיה של קריספין בכל הרמות בשנים האחרונות, ובייחוד ב-2008. ראשית, בל נשכח את קצב צמיחתה של החברה. בשנה שעברה היא החלה שוב לחפש פעילות עסקית חדשה, וזכתה בחוזים עם מיקרוסופט, אולד נייבי ומספר רב של לקוחות קטנים יותר, שהצטרפותם לשורות לקוחותיה התפיחו את ההכנסות ב-15% ל-140 מיליון דולר, והגדילו ל-900 את מספר עובדיה במיאמי ובולדר, קולורדו.

אבל התחום המעניין ביותר הוא התחום שעליו עובדים רק שישה מבין מאות עובדים אלה: הפיכת קריספין לשחקנית משמעותית בעיצוב המוצר. הישגי יחידת העיצוב, המעסיקה שישה עובדים, והפועלת מבולדר, כוללים תוכנית להשכרת אופניים לציבור, כן גרסה נישאת בדמות עט של WD-40 וספוג רחצה ידידותי לסביבה. היחידה מתבססת על המודעות החזקה לעיצוב מוצר בחברה, שמשתקפת בעיקר בקשרי החברה עם ברגר קינג. טביעת אצבעותיו של איש הקריאייטיב של קריספין, רוב ריילי, נראית בבירור על חטיפי העוף המטוגנים של ברגר קינג, ועל המיני-ברגרים "ברגר שוטס" - שלא לדבר על מי הקולון בריח בשר "פליים".

קריספין, שנמצאת במרחק של שנות אור מסוכנויות פרסום אחרות בתחום העיצוב, מניבה שווי רב יותר מסוכנויות הפרסום הממוצעות, הודות ליכולתה להשפיע על המוצר עוד לפני תחילת מסע השיווק, ואף ליצור תזרימי הכנסות חדשים לגמרי.

קריספין יכולה גם להתגאות בכמה הוכחות ששירותי הפרסום שלה מניבים תוצאות - דבר שלא כל חממת קריאייטיב יכולה להתפאר בו. אפילו בסביבה הכלכלית הקשה הנוכחית, שפגעה במרבית חברות הפרסום, מצליחים לקוחות קריספין לשמור על ביצועים טובים. מכירות קוקה-קולה רושמות עליות דו-ספרתיות, למרות הירידה הכוללת בקטגוריית המשקאות המוגזים. תעבורת הלקוחות בברגר קינג העפילה לרמה הגבוהה ביותר בעשר השנים האחרונות, ואפילו לקוחה שנמנית עם יצרנית הרכב, פולקסווגן, רשמה ברבעון השלישי עלייה של 0.2% במכירות לעומת 2007 - נס קטן, בהתחשב בירידה החדה בסך מכירות הרכב בשנה שעברה.

דירוג