בנק אוף אמריקה מילא תפקיד בהחלטת מריל לינץ' לחלק בונוסים בדצמבר

בנק אוף אמריקה טוען שהבונוסים שחולקו במריל לינץ' לרבעון הרביעי, שבו הפסידה חברה זו 15 מיליארד דולר, אושרו אך ורק על ידי ג'ון תאין, מנכ"ל מריל שפרש ממנה ביום ה' שעבר

בנק אוף אמריקה מילא תפקיד בהחלטה השנויה במחלוקת של מריל לינץ' , חברת ניירות הערך שהוא רכש, לשלם לעובדיה בונוסים בסך 4 מיליארד דולר בדצמבר, ממש לפני שההפסדים האדירים של מריל איימו לבטל את רכישתה על ידי הבנק, לפי מקורות יודעי דבר.

BofA טוען שהבונוסים שחולקו במריל לינץ' לרבעון הרביעי, שבו הפסידה חברה זו 15 מיליארד דולר, אושרו אך ורק על ידי ג'ון תאין, מנכ"ל מריל שפרש ממנה ביום ה' שעבר.

קן לואיס, מנכ"ל BofA הנאבק כעת על כהונתו, הדיח את תאין ביום ה' בעקבות פרסום הגילוי על חלוקת הבונוסים בדצמבר, ממש לפני סגירת המיזוג, בפייננשל טיימס. בשבוע שעבר אמר הבנק לעיתון שתאין קיבל את ההחלטה לשלם את הבונוסים בדצמבר ולא ינואר, ורק "הודיע" עליה ל- BofA. הבנק טוען שמריל היתה חברה עצמאית עד 1 בינואר, בו הושלם המיזוג ביניהם.

אך מקור שהכיר את מהלכיו של תאין מסר לעיתון שלמנכ"ל המודח תאין היו לפחות שתי שיחות עם אחראי המנהלה הכללי ב- BofA, ג'יי. סטיל אלפין, אחד מבכירי הבנק, לפני ישיבת מועצת המנהלים של מריל בדצמבר שאישרה את תשלומי הבונוסים.

המקור מסר שתאין קיבל את הצעתו של אלפין לשנות את תמהיל התגמול של מריל - שהיה 60% במזומן ו-40% במניות - ולהתאים אותו לתמהיל שנהוג ב- BofA, 70% במזומן ו-30% במניות. חלוקת הבונוסים במניות התבצעה ב-2 בינואר, כאשר מריל כבר היתה שייכת לבנק, והמניות שחולקו היום של BofA.

בנוסף לכך, אנדריאה סמית, בכיר במלקת משאבי האנוש של הבנק, הוצב לעבודה במריל מאז ספטמבר, לפי מקורות שהכירו את המצב מקרוב.

BofA אישר אתמול (א') שהיו לו שיחות עם מריל על תשלום הבונוס שלה לפני התשלום בפועל. "מעולם לא אמרנו שלא דיברנו איתם על זה. אך בסופו של דבר, זו היתה החלטה שלהם והם רק דיווחו לנו עליה", נאמר בהודעת הבנק.

BofA מסר גם שנודע לו ל הפסדיה המצטברים של מריל בשבוע השני של דצמבר. מקורות במריל מסרו שהחברה סיפה לבנק דוחות רווח והפסד יומיים מאז נובמבר, אם כי לא ברור אם הדוחות הללו פירטו גם את הפוזיציות של מריל, ואת ההפסדים היומיים.

אתמול קודם מעמדו מנהל המכירות והמסחר במריל, טום מונטאג, שהיה עד כה סגנו הראשי של תאין. הוא ידווח מעתה ישירות למנכ"ל BofA לואיס, למרות שתאין הוחלף על ידי בריאן מויינהן, היועץ המשפטי הראשי של BofA. החטיבה של מונטאג היתה אחראית למחצית מהפסדי מריל לינץ' ברבעון הרביעי.