ועד העובדים להנהלת בנק הפועלים: "מתנגדים לביצוע שינויים ארגוניים בבנק ודוחים את קבלת מסמך ההתייעלות של צבי זיו"

שכרם הממוצע של עובדי בנק הפועלים הגיע ב-2007 ללא בונוסים ל-16,300 שקל ; לפני שבוע הודיע המנכ"ל צבי זיו כי הבנק צפוי לבצע ב-2009 התייעלות אגרסיבית

עימות בין ועד העובדים של בנק הפועלים להנהלת הבנק בנוגע לתוכנית ההתייעלות המתגבשת בבנק. בשבוע שעבר התקיימו דיונים בין נציגי ההנהלה לנציגי הוועד הארצי של העובדים ובעקבותיהם הודיע הוועד להנהלה כי הוא "מתנגד לביצוע שינויים ארגוניים בבנק ודוחה את קבלת מסמך ההתייעלות שהכינה הנהלת הבנק". יו"ר הוועד הוא שרלי אמזלג ומנכ"ל הבנק הוא צבי זיו.

השינויים המדוברים קשורים למבנה ארגוני חדש וניוד עובדים בעקבות הקמת מרכז התפעול העורפי (Back Office) בבית דגן, יישום ה-LEAN BANKING בבנק ופתיחת סניפים בשעות פתיחה ארוכות מהרגיל בפורמט פועלים אקספרס ופועלים בוטיק.

בתגובה נמסר מבנק הפועלים כי "ההנהלה וועד העובדים מנהלים דיאלוג לגבי תהליכים אסטרטגיים בתוכניות העבודה ל-3 השנים הבאות, לרבות תוכניות התייעלות. ההנהלה מעדכנת את נציגי ארגון העובדים ונפגשת עימם על מנת לנהל דיאלוג פתוח, לאור המצב הכלכלי הקשה והמורכב בעולם ובמשק הישראלי". יצוין כי יו"ר הפועלים, דני דנקנר, הצהיר בעבר כי פיטורים אינם על הפרק.

התייעלות אגרסיבית

לפני שבוע הודיע זיו כי הפועלים צפוי לבצע ב-2009 התייעלות אגרסיבית. "2009 תהיה שנה קשה מאוד מבחינת הכנסות הבנק. לכן יש צורך להתייעל ולהוריד את רמת ההוצאות. חיסכון והתייעלות אינם בבחינת מאמץ חד-פעמי אלא הם דרך חיים. עלינו להיות זהירים ומחושבים לגבי כל שקל אותו אנו מוציאים לאתר שומן מיותר ולהסירו", אמר זיו בראיון ל"דיוקן", העיתון הפנימי של הבנק.

לאור השינויים שמתכננת ההנהלה ומתוך רצון להיאבק בהם שכר ועד העובדים חברת ייעוץ ארגוני וביקש ייעוץ משפטי כדי לבדוק את השלכות השינויים על העובדים. אמזלג דרש מההנהלה כי תעמיד לרשות חברת הייעוץ את כל החומרים והנתונים הנדרשים לכך וביקש לקבל לידיו מסקנות ביניים שהתקבלו מסניפי הפיילוט בנושא יישום ה-LEAN BANKING. בשנה האחרונה קיים הפועלים פיילוט בשישה סניפים.

במקביל ועל רקע שמועות שנפוצו בבנק על פיטורים וקיצוצי שכר יזומים שייעשו בהסכמת ועד העובדים הודיע אמזלג במכתב לעובדים כי "אין כל שחר לשמועות בדבר ויתורים או צמצומים שסוכמו בין ארגון העובדים לנציגי ההנהלה".

בבנק הפועלים 10,672 עובדים, כרבע מהעובדים במערכת הבנקאית. שכרם הממוצע לחודש היה ב-2007 (ללא בונוסים) 16,300 שקל. מתודולוגיית LEAN BANKING גורסת הוצאת פעילויות מהסניף כדי שהעובדים יוכלו להתמקד בשירות ללקוח וכפועל יוצא לגרום להגדלת פעילותו של הלקוח והגדלת הכנסות הבנק.

פעילויות אלו יועברו למוקדי תפעול מרכזיים מתמחים. היישום בבנק הפועלים כרוך בניוד עובדים רבים.