נגמר הסבסוד: פסגות תעלה את דמי הניהול בקרנות הכספיות שלה

מה-1 בפברואר יעלו דמי הניהול בקרנותיה ל-0.125%, כגובה עמלת ההפצה סביר, שבעקבותיה ינקטו השחקניות הגדולות בענף צעד דומה

שנה וחודשיים של הפסדים בגובה עשרות מיליוני שקלים שספג בית ההשקעות פסגות, מגיעות בקרוב לסיומן. פסגות, בניהול רועי ורמוס, הודיע היום כי החל מה-1 בפברואר יעלה את דמי ניהול בקרנות הכספיות שלו ל-0.125%, כגובה עמלת ההפצה.

בקרנות הכספיות של פסגות מנוהלים נכסים בהיקף של כ-11.8 מיליארד שקל, המהווים כ-43% מסך נכסי החברה. נזכיר, כי ביולי האחרון כבר הודיעה פסגות על העלאת דמי הניהול ל-0.125% בקרנותיה הכספיות, ואחריה הודיעו גם בהראל פיננסים ובפריזמה על העלאה לשיעור דומה. ואולם, כעבור יממה חזר בו ורמוס, והחזיר את דמי הניהול ל-0%. הראל פיננסים מיד יישרה קו, והחזירה את דמי ניהול אצלה לשיעור אפסי, אך פריזמה דבקה בעמדתה.

בעקבות ההודעה של פסגות, השחקנית הגדולה ביותר בענף קרנות הנאמנות וכן באפיק הכספיות, ההערכות הן כי השחקניות הגדולות בענף, ובעיקר הראל פיננסים ודש, יעלו את דמי הניהול בקרנות הכספיות שלהן בקרוב.

מנהלי הקרנות הקטנים יותר, שעדיין מסבסדים את דמי הניהול, וביניהם מגדל שוקי הון, אקסלנס ואלטשולר שחם, ינסו לנצל את היותם זולים יותר כעת כדי למשוך אליהם לקוחות. עם זאת, הנסיון של פריזמה, שגובה דמי ניהול מאז אוגוסט, מלמד כי דמי הניהול אולי מבריחים חצי מהמשקיעים, אבל עם אלו שנשארים מצליחים לפחות לכסות את ההוצאות.

בשולי הדברים יצוין, כי בשקט בשקט לא מעט חברות (וביניהן מרכנתיל, מנורה מבטחים, איפקס) כבר העלו את דמי הניהול בקרנות הכספיות בחודשים האחרונים.

בכל מקרה, ברור כי רף של 0.125% הוא אינו סופי, וכי בעתיד יעלו כל מנהלי הקרנות את דמי הניהול לרמתם המקורית - 0.3%-0.4%.