פסגות מתקרבת לניהול נכסים בהיקף 100 מיליארד שקל: הממונה על ההגבלים אישרה עסקת פריזמה-פסגות

רונית קן הורתה להפריד בין פעילות פריזמה ופסגות בתחום קרנות נאמנות וניהול תיקי השקעות - כדי להסיר חששות תחרותיים כתוצאה מהמיזוג ; קן גם הטילה מגבלות על העברת מידע בין החברות בתחומי פעילות אלה וקבעה כי לאף אחת משתיהן לא יהיה נציג בדירקטוריון החברה השנייה

הממונה על הגבלים עסקיים, רונית קן, אישרה היום (ג') את עסקת קופות הגמל בין פריזמה לפסגות, שבמסגרתה יועברו קופות פריזמה, המנהלות כ-20 מיליארד שקל, לבעלות פסגות. קן הורתה להפריד בין פעילותה של פריזמה בתחום קרנות נאמנות וניהול תיקי השקעות, מפעילותה של פסגות בתחומים אלה. זאת בכדי להסיר חששות תחרותיים כתוצאה מהמיזוג בין פריזמה לפסגות.

קן גם הטילה מגבלות על העברת מידע בין החברות, המתייחס לתחומי פעילות אלה, וקבעה כי לאף אחת מהחברות המתמזגות לא יהיה נציג בדירקטוריון של החברה השנייה.

במסגרת עסקת המיזוג, רוכשת פסגות את פעילותה של פריזמה בתחום קופות הגמל בתמורה ל-24% מהון המניות של פסגות. בנוסף תינתן לפריזמה אופציה לרכישת 6% נוספים מהון המניות המונפק של פסגות. בעקבות המיזוג צפויה פסגות-גדיש קופות גמל לנהל נכסים בהיקף של כ-40 מיליארד שקל, ואילו ההיקף הכספי הכולל של הנכסים המנוהלים על ידי בית ההשקעות פסגות יסתכם בכ-100 מיליארד שקל.

בדיקת המיזוג, שנעשתה במחלקה הכלכלית ברשות, בחנה בין היתר את השפעת המיזוג על ענף החיסכון לטווח ארוך בכלל וענף קופות הגמל בפרט. הבדיקה העלתה כי המיזוג אינו מעורר חשש לפגיעה משמעותית בתחרות בתחום קופות הגמל לאור נתחי השוק הנמוכים של הצדדים למיזוג, ריבוי המתחרים בענף והשקיפות המאפיינת את הפעילות בו, המפחיתים את חסמי מעבר הצרכנים.

עם זאת, החליטה קן להטיל תנאים על פריזמה שתכליתם להפיג חשש להפחתת התחרות, בין פסגות ובין פריזמה בתחומי הפעילות שאינם חלק מעסקת המיזוג.

סגירת העסקה עדיין מותנית בקבלת אישורים רגולטוריים ובנקאיים נוספים. עורכי הדין דודי תדמור ושי בקל ממשרד עו"ד תדמור טיפלו במיזוג. יצוין שהתהליך התרחש בזמן שיא: בקשת המיזוג הוגשה ביום חמישי ואישור המיזוג ניתן ביום א' האחרון.