דירקטוריון התעשייה האווירית אישר את ההסכם בהיקף 50 מיליון דולר עם טאטא ההודית

במסגרת ההסכם, תע"א תשלב בחברה המשותפת שתוקם, את הטכנולוגיות שלה בתחום הטילים, מל"טים, מכ"מים ומערכות לוחמה אלקטרוניות, ותהיה לה האפשרות להגדיל אחזקתה בחברה עד ל-50%

התעשייה האווירית (תע"א) הודיעה היום (ד') לבורסה, כי דירקטוריון החברה אישר את ההשקעה בהיקף 50 מיליון דולר, בחברה המשותפת עם תאגיד טאטא ההודי (TATA), שתשתף פעולה בפיתוח, ייצור ותמיכה טכנית למוצרים צבאיים בהודו.

במסגרת ההסכם, עליו הודיעה החברה במאי 2008, תשלב תע"א את הטכנולוגיות שלה בתחום של טילים, מל"טים, מכ"מים ומערכות לוחמה אלקטרוניות. שיתוף הפעולה יסייע לחברה בביצוע רכש הגומלין בהודו, כמו גם בפיתוח יכולות טכנולוגיות של גופים מקומיים.

במסגרת שיתוף הפעולה, טאטא תחזיק ב-74% בחברה המשותפת, והתעשייה האווירית תשקיע 16 מיליון דולר בעבור 26% מהון המניות של החברה המשותפת, ותהיה לה האפשרות להגדיל אחזקתה בחברה עד ל-50% מהון המניות, כנגד השקעה נוספת של 14 מיליון דולר.

בנוסף, תע"א תעמיד מימון או ערבויות לפעילות החברה המשותפת, עד לסך כולל של 20 מיליון דולר, וטאטא תעמיד סכום מקביל, לפי שיעור אחזקותיה בחברה המשותפת באותה עת. כספי ההשקעה מיועדים, בין השאר, להקמת תשתיות, רכישת ציוד ומקרקעין, מימון כוח אדם ולצורך ביצוע פרויקטים משותפים.

לאחר ההשקעה הראשונה וקבלת 26% ממניות החברה המשותפת, יכהנו בדירקטוריון בין 4 ל-12 דירקטורים, בהתאם לשיעור האחזקות של בעלי המניות בחברה המשותפת, ולפיכך גם חלוקת הרווחים. מנכ"ל החברה המשותפת יתמנה ע"י טאטא, וסמנכ"ל הכספים יתמנה ע"י תע"א.