למרות הזינוק ברמות המלאי בארה"ב עלה הנפט הגולמי ב-1.4% ונקבע ברמה של 42.16 דולר לחבית

דו"ח המלאים בארה"ב: עלייה חדה במלאי הנפט הגולמי ל-6.218 מיליון חביות לעומת צפי לעלייה של 2 מיליון חביות ; מלאי הדלקים עלה בקצב מתון בהרבה מהצפי המוקדמ: עלה ב-121 אלף חביות בשבוע שעבר לעומת צפי לעלייה של 2 מיליון חביות

למרות הזינוק שנרשם ברמות המלאי של הנפט הגולמי בארה"ב נהנה הערב החוזה העתידי עליו למסירה במארס מרוח גבית של המשקיעים אשר נהנו מעליות שערים בבורסות ברחבי העולם, מחירו עלה ב-1.4% ונקבע בסיום המסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק ברמה של 42.16 דולר לחבית. נזכיר כי אמש צנח מחירו ב-9.1%.

דו"ח המלאים השבועי שפרסם הערב משרד האנרגיה של ארה"ב הצביע על עלייה חדה נוספת ברמת מלאי הנפט בארה"ב. מלאי הנפט הגולמי עלה ב-6,218,000 חביות לעומת צפי ל-2,900,000 חביות בממוצע.

עם זאת מלאי הדלקים עלה בקצב נמוך בהרבה מהציפיות, כאשר מלאי הדלקים עלה ב-121 אלף חביות לעומת צפי לעלייה של 2 מיליון חביות. הנתונים מתייחסים לשבוע שהסתיים ב-23 בינואר.

לאחר פרסום הדו"ח, נסחר מחירו של החוזה העתידי על הנפט הגולמי למסירה במארס ללא שינוי משמעותי בשער של 41.58 דולר לחבית.

בתי הזיקוק בארה"ב הציגו תוצר ממוצע של 14.1 מיליון חביות של נפט גולמי במהלך השבוע בדומה לכמות שיוצרה שבוע קודם לכן. בתי הזיקוק פועלים בשיעור תפוקה של 82.5% מהתפוקה האפשרית בהם.

סך מלאי תוצרי הפטרוליום הסתכם בשבוע האחרון ב-3.6 מיליון חביות בארה"ב ורמה זו גבוהה מרמת הרף העליון הממוצע לתקופה זו של השנה.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה במארס סגרו בעלייה של 1.4% ונקבעו ברמה של 42.16 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק.

מחיר נפט גולמי מסוג WTI בשבוע האחרון:

חבית נפט גולמי

הנפט נסחר בעליות, חרף נתוני המאקרו השלילייים המעידים על עומקו של המיתון בגל קצוות הגלובוס, כשבהם ירידה של 35% ביצוא היפני בחודש דצמבר, עלייה באבטלה בארה"ב, מצבה המדאיג של כלכלת בריטניה והאטה משמעותית בצמיחה של השווקים המתעוררים.

במחלקת המחקר של IBI מעריכים שפעילים בשוק האנרגיה הפנימו כי מחיר חבית הנמוך מ-40 דולר לחבית, אינו סביר.

עקום החוזים העתידיים על חבית נפט גולמי מסוג WTI:

חבית נפט גולמי

"התנודתיות במחיר במחיר הנפט צפויה להישאר איתנו בטווח הקרבוב. מחד, עונת הדו"חות מספקת לא מעט בשורות שליליות, כאשר יותר ויותר חברות מדווחות על פיטורי ענק (עיין ערך קטרפילר). מנגד, רמת המחירים הנמוכה מגלמת בתוכה לא מעט מהרעשים השליליים, בעוד צד ההיצע מוסיף להתכווץ ולהתאים את עצמו לירידה בביקושים", מסבירים ב- IBI.