פרשת הבונוסים: מנכ"ל מריל לינץ' לשעבר זומן לחקירה אצל התובע הכללי של ניו-יורק

ג'ון תאין, לשעבר מנכ"ל בנק ההשקעות מריל לינץ', קיבל צו שמחייב אותו להתייצב למסירת עדות בנושא הבונוסים ששולמו לבכירי מריל ימים ספורים בלבד לפני העסקה שבמסגרתה השתלט עליו בנק אוף אמריקה

התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, שלח לג'ון תאין, לשעבר מנכ"ל בנק ההשקעות מריל לינץ', צו שמחייב אותו להתייצב למסירת עדות בנושא הבונוסים ששולמו לבכירי מריל ימים ספורים בלבד לפני העסקה שבמסגרתה השתלט עליו בנק אוף אמריקה.

בהודעה שפרסם קואומו נאמר כי "האפשרות שמריל לינץ' הקדים את תשלום הבונוסים, וביצע אותו לפני מיזוגו עם בנק אוף אמריקה - מטרידה, בלשון המעטה". קואומו אמר כי גם המנהל האדמיניסטרטיבי של בנק אוף אמריקה, ג'יי. סטיל אלפין, קיבל צו דומה. מקור המקורב לתביעה הכללית אמר כי קואומו בודק גם את העיתוי ואת הדיוק בדיווחים של בנק אוף אמריקה על הפסדיו התופחים של מריל.

החודש עזבו את בנק אוף אמריקה שניים מסגניו של תאין, רוברט מקאן וגרג פלמינג. במקביל קיבל הבנק הזרמת הון בסך 20 מיליארד דולר מהממשל, כדי לסייע לו לספוג את הפסדי מריל, שהיו גבוהים בהרבה מהצפוי. כחלק מהניסיון להתמודד עם המצב, בנק אוף אמריקה גם קיצץ את הדיבידנד הרבעוני שלו ל-1 סנט למניה.

ב-1 בינואר שילם בנק אוף אמריקה 19.4 מיליארד דולר עבור מריל לינץ' בעסקה שהובילה למיזוג מלא בין שני הבנקים. ב-16 בינואר הודיע בנק אוף אמריקה שמריל הפסיד 15.31 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2008.

בהודעה של התובע לא הוזכר שמו של קן לואיס, מנכ"ל בנק אוף אמריקה, ועדיין לא ברור אם גם הוא יזומן למסור עדות. היום (ד') תערוך מועצת המנהלים של הבנק ישיבה מן המניין, שצפויה לעסוק בנושא של המיזוג עם מריל וההשלכות שלו, כמו גם בעניין הבונוסים שחולקו לעובדי מריל שלושה ימים בלבד לפני השלמת המיזוג.

אתמול (ג') קפצה מניית בנק אוף אמריקה ב-48 סנט, עלייה של 8%, ונסחרה במחיר של 6.49 דולר בבורסת ניו יורק. הרמה הגבוהה ביותר שרשמה המניה ב-52 השבועות האחרונים היתה ב-1 בפברואר 2008, אז נקבע מחירה על 45.08 דולר.