שלי יחימוביץ': "ציפי לבני היא האשה הכי לא פמיניסטית שהכרתי אי-פעם עם אפס מודעות לענייני מעמד האשה"

[בחירות 2009 - כל החדשות, הסקרים והעדכונים] "להיות פמיניסטית זו אידיאולוגיה, זו עמדה פוליטית, זו מחוייבות עמוקה, זו דרך חיים. אי-אפשר לתפוס על הפמיניזם טרמפ, באופן ציני, לרבע שעה של קמפיין"

ככל שהבחירות לכנסת ה-18 מתקרבות, כך הולכים וגוברים העימותים. מנהיג מפלגת העבודה, אהוד ברק, עקץ את בנימין נתניהו ואיחל לו להישאר בתפקיד יו"ר האופוזיציה, ואילו חברת הכנסת שלי יחימוביץ' "מתרעמת על הפמיניזם המזויף של ציפי לבני".

בבלוג האישי שלה כותבת יחימוביץ' מה הביא אותה לכתוב מאמר כנגד שרת החוץ. "היתה לי תחושת אי נוחות רבה לבקר את לבני, דווקא בגלל שהיא אשה. רפלקס מותנה שכזה. לבני וקדימה הן יריב פוליטי של מפלגת העבודה, ששותה ואוכל לנו את קולות המצביעים שלא בצדק".

"מפלגת בועה צינית וחסרת אידיאולוגיה, ובראשה מועמדת שמחליפה את דעותיה כל שתי דקות על פי עצת יועציה, תוצר של יחסי ציבור", כותבת יחימוביץ'.

"לפני כשבועיים החלטתי לוותר על כללי הנימוס האלה, והתחלתי להשמיע את הביקורת האמיתית שיש לי כלפי תפקודה. גם זה היה בנימוס ובאיפוק. אבל אני מודה שהספין הפמיניסטי החדש של לבני הרגיז אותי ממש. לבני היא האשה הכי לא פמיניסטית שהכרתי אי פעם, עם אפס מודעות לענייני מעמד האשה. תופעה חריגה ביותר בנוף הנשי העכשווי, צריך לציין".

"אני פמיניסטית מכתה ח'. מהרגע שבו חילקו את הבנות לשיעור תזונה וכלכלת בית ואת הבנים לחקלאות. המורה לתזונה כתבה על הלוח: "תפקידי האשה: לגדל ילדים, לנקות, לבשל, לכבס, לגהץ", כותבת יחימוביץ', "בגיל 13 וחצי לא הכרתי את המלה פמיניזם, אבל אני זוכרת את תחושות אי הצדק וההתקוממות והמחאה והזעם, ואיך שקמתי בלי לדעת בדיוק מה אני עושה, הטחתי במורה "סליחה אבל אני מתכננת לעשות דברים קצת יותר חשובים ומעניינים בחיים" ויצאתי. לא נכנסתי לשיעור עד סוף השנה. מאז אני פמיניסטית מודעת, ואני מגוייסת תמיד למאבקן של נשים, בכל דרך ובכל מקום שבו הייתי".

"למען נשים מוכות, ולמען נאנסות. למען שוויון בשכר, למען נשים עניות שהן שפחות בעולם העבודה, ולמען קיום שפוי של נשים ממעמד הביניים שמתרוצצות כמו עכבר מורעל בין הבית ובין הילדים. הפמיניזם שלי הוא חלק בלתי נפרד בתוך השקפת העולם הסוציאל דמוקרטית שלי. היום אני הרבה יותר מחוסנת וחזקה, אבל בגילאים צעירים יותר לא היה פשוט להיות פמיניסטית. זה מעורר אנטגוניזם, זו קריאת תיגר. להיות פמיניסטית זו אידיאולוגיה, זו עמדה פוליטית, זו מחוייבות עמוקה, זו דרך חיים. אי אפשר לתפוס על הפמיניזם טרמפ, באופן ציני, לרבע שעה של קמפיין", סיכמה יחימוביץ'.