יש מי שהקסאמים מגדילים לו הכנסות: גן ילדים בקיבוץ עלומים בנה גג בטון להגן על הילדים מפני טילים - וחוייב בתוספת ארנונה של 25 אלף שקל לשנה

המועצה האזורית שדות נגב: "כל מדידה שבוצעה נרשמת תחילה ב-100% חיוב, ואז מורידים מה שלא צריך לחייב. מעולם לא חייבנו מוסדות ציבור וגני ילדים, ולא מתכוונים לחייב בעתיד. לאחר השגות וערר, ברור שלא נחייב מוסד שכזה" ; הבוקר נפל קסאם בין שני גני ילדים במועצה האזורית אשכול

ימים ספורים לאחר סיום מבצע "עופרת יצוקה" מתברר, כי יש כאלה שעשויים דווקא להרוויח מהקסאמים ולהגדיל את הכנסותיהם. ל"גלובס" נודע, כי המועצה האזורית שדות נגב החליטה לחייב את גן הילדים שבקיבוץ עלומים בארנונה גבוהה במיוחד בשל מבנה ממוגן שהקים.

בשנת 2007 גן הילדים הקים גג מבטון סביב הגן במטרה להגן על הילדים מהקסאמים. אולם, בגן הופתעו לקבל בסוף אוקטובר דרישת תשלום ארנונה בגין השטח הממוגן המקורה החדש.

קיבוץ עלומים, המיוצג ע"י פירמת שמאי המקרקעין והייעוץ הכלכלי אהוד המאירי ושות' ומשרד עו"ד ח. פרלרוט ושות' המתמחים במיסוי מוניציפאלי, טוען שהואיל ומדובר למעשה במעין מקלט, הרי שלפי החוק הוא אינו חייב בתשלום. הקיבוץ נדרש לשלם רטרואקטיבית ובתוך 30 יום את הסכום עבור שנת 2008 בגובה 25 אלף שקל, יחד עם הפרשי ריבית והצמדה.

המועצה האזורית שדות נגב מסרה בתגובה, כי הדרישה הוצאה בעקבות סקר נכסים שהתבצע בכל יישובי המועצה ב-2008. "כל מדידה שבוצעה נרשמת תחילה ב-100% חיוב, ואז מורידים את מה שלא צריך לחייב. המדיניות לא השתנתה, מעולם לא חייבנו מוסדות ציבור וגני ילדים, ואנחנו גם לא מתכוונים לחייב בעתיד. מדובר ברוטינה ובאמצע התהליך שמחייב להוציא את הדרישה המקדמית, אולם לאחר השגות וערר, ברור שלא נחייב מוסד שכזה".