עלייה קלה במדד מנהלי הרכש של אירופה ובריטניה - עדיין הרבה מתחת לרמות המעידות על יציבות

[למדור שוקי עולם] מדד מנהלי הרכש במדינות מרחב האירו עלה ל-34.4 נקודות בינואר משפל כל הזמנים של 33.9 נקודות בדצמבר ; מדד מנהלי הרכש של בריטניה עלה ל-35.8 נקודות בינואר בהשוואה ל-34.9 נקודות בדצמבר

מדד מנהלי הרכש (PMI) במדינות מרחב האירו עלה ל-34.4 נקודות בינואר משפל כל הזמנים של 33.9 נקודות בדצמבר. אנליסטים חזו תוצאה מעט טובה יותר של 34.5 נקודות. למרות השיפור הקל, עדיין מדובר בירידה מדאיגה בפעילות של הסקטור התעשייתי באירופה.

מדד מנהלי הרכש של בריטניה עלה ל-35.8 נקודות בינואר בהשוואה ל-34.9 נקודות בדצמבר. מדובר בשיפור מהשפל שהוצג בנובמבר ועמד על 34.5 נקודות, אך עדיין, חשוב לזכור שמדובר באחת התוצאות הגרועות ביותר בהסטוריה בת ה-17 שנה של מדד מנהלי הרכש הבריטי.

בהמשך השבוע (ה'), הבנקים המרכזיים באירופה ובריטניה יכריזו על הריביות. הבנק המרכזי של אנגליה (BOE) צפוי להפחית את הריבית ב-0.5% ל-1% ואילו הבנק המרכזי של אירופה (ECB) צפוי להותיר את שיעור הריבית על 2%.

המיליארד ג'ורג' סורוס, סוחר המטבעות מהגדולים בעולם והידוע כמי שהפיל את הליש"ט בשנת 1992 וגרף רווח של מיליארדי דולרים, הזהיר בשבוע שעבר כי גוש האירו עלול להתפרק אם לא יינקטו צעדים דרסטיים לפתרון המשבר הכלכלי המחריף. התבטאותו של סורוס תרמה השבוע לחולשת המטבע האחיד מול הדולר, הין והליש"ט.