אומניה - ההבטחה הגדולה של סמסונג לשוק הסלולר המקומי: לא נעים למגע

מדובר בטלפון בינוני פלוס שמציע המון יכולות וכמעט כל פיצ'ר שתרצו במכשיר אחד, אבל האיטיות המעצבנת שלו גורמת רוב הזמן לפגיעה רצינית בהנאה ממנו ■ האומניה היה מסוגל בקלות להפוך למכשיר מצוין, אבל הוא נוגע רק בגבול הטוב

האומניה הוא ההבטחה הגדולה של חברת סמסונג לשוק הסלולר המקומי. הדגם הזה יצא באירופה כבר בחודש יולי, ועכשיו, באיחור של מספר חודשים, הוא מגיע לארץ. מפעילות הסלולר בארץ בונות כבר תקופה ארוכה על הדגם הזה, וכעת שלושתן מוכרות אותו (במחירים שונים). אבל האם מדובר באמת בחגיגה? התשובה היא ממש לא. מדובר בטלפון בינוני פלוס שמציע המון יכולות וכמעט כל פיצ'ר שתרצו במכשיר אחד, אבל האיטיות המעצבנת שלו גורמת רוב הזמן לפגיעה רצינית בהנאה ממנו.

סמסונג אומניה

האומניה היה מסוגל בקלות להפוך למכשיר מצוין, אבל הוא נוגע רק בגבול הטוב. הסיבה לכך שהוא פשוט איטי, במיוחד לעומת המתחרה שלו בשוק ה-Touch HD של HTC. ה-HD מראה שגם מכשיר הפועל על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט, יכול לפעול בצורה חלקה בלי גמגומים. הבעיות באיטיות הן לא הדבר המעצבן היחיד באומניה. אי אפשר שלא לציין את התחושה הזולה שמקבלים כאשר תולים את עט המגע של המכשיר על חוט לצד הטלפון. לא ברור לנו למה מהנדסי סמסונג לא בחרו לאפשר להכניס את העט לגוף המכשיר, כמו בחברות אחרות. להגנת סמסונג נגיד שגם LG משתמשת בשיטה הזו, אבל זה לא עושה את זה בסדר.

בעיה אחרת בהנדסת האנוש הוא כפתור הפעלת המכשיר וכיבוי המסך שבנוי כאן בצורה מאוד קטנה ללחיצה.

* ממשק: ממשק המגע בנוי על מערכת ההפעלה של מיקרוסופט - ווינדוס מובייל 6.1. בסמסונג השכילו להסתיר את הממשק עם מעטפת שלהם, שמאפשר ללקוח לתפעל את המכשיר בצורה ידידותית. הבונוס של סמסונג למשתמשים הוא ממשק הווידג'טים המולבש על-גבי עמוד הבית.

הווידג'טים הם בעצם מיני יישומים היושבים על סרגל בצד שמאל של המסך. הזזה של היישום מהסרגל אל אמצע המסך, תאפשר לכם גישה מהירה אליו. בין היישומים שתוכלו לתפעל: גישה מהירה ללוח שנה, אנשי קשר מועדפים, גישה לבלוטות' ולפתקיות. מדובר בפיצ'ר מאוד נוח, שכרגע בלעדי בארץ לסמסונג.

* מסך מגע: איכות ממשק המגע יחסית נמוכה, במיוחד בהשוואה ל-HTC, מה שגורם למאמץ מיוחד וסבלנות של המשתמש, כאשר הוא מנסה לשלוט ביכולות הנגיעה של המסך, במיוחד בעת גלילה של תפריטים למטה ובעת הזזת הווידג'טים.

* אינטרנט: באומניה משולבים שני דפדפני אינטרנט: אופרה ואינטרנט אקספלורר. בסמסונג דאגו להחביא את הדפדפן של מיקרוסופט עמוק בתוך מערכת ההפעלה ולאפשר גישה מהירה דרך עמוד הבית לאופרה. הסיבה לכך היא כמובן שהאקספלורר הוא דפדפן זוועתי בסלולר, כאשר בניגוד לו, האופרה מספק תוצאות טובות בגלישה על המסך הגדול של הטלפון. הבעיה הגדולה שלו היא חוסר תמיכה בפלאש.

* מצלמה: למצלמת החמישה מגה פיקסל יש יכולת זיהוי פנים אוטומטית, אבל איכות התמונות בינונית ביחס לקטגוריה, וגם צילום הווידיאו רק סביר.

*מה עוד? ספיקרפון טוב, כפתור ייעודי לפנס, נגן מוזיקה חביב אבל בלי אקולייזר, GPS ומשטח מגע המאפשר לשלוט במכשיר גם באמצעות סמן, בדומה לשליטה במחשב נייד.

*בשורה התחתונה - יש בו הכול, אבל ממשק המגע מאכזב: הפעם היינו ממש בדילמה, מצד אחד האומניה מציע כמעט כל יכולת שמשתמש סלולרי מחפש, מצד שני, חוויית המשתמש במסך המגע שלו אינה מהנה.

מחיר: סלקום - 3,924 שקל (או 109 שקל כפול 36 תשלומים); פלאפון - 3,956 שקל (או 109.90 שקל כפול 36 תשלומים); אורנג' - 4,284 שקל (או 119 שקל כפול 36 תשלומים).

ציון:8.