סיקור המשבר: 57% מהכותרות בעיתונות על ערוץ 10 היו שליליות

המשבר סביב ערוץ 10 זכה בשבועיים האחרונים ל-56 כותרות וכותרות משנה, מתוכן כ-57% כותרות שליליות מובהקות בשווי כספי מצטבר של כ-863 אלף שקל - כך עולה מניתוח של חברת יפעת מחקרי מדיה עבור "גלובס"

המשבר סביב ערוץ 10 זכה במהלך השבועיים האחרונים ל-56 כותרות וכותרות משנה, מתוכן כ-57% כותרות שליליות מובהקות בשווי כספי מצטבר של כ-863 אלף שקל - כך עולה מניתוח של חברת ''יפעת - מחקרי מדיה'' שנעשה עבור "גלובס".

"הימים השחורים" ביותר לערוץ 10 בכותרות העיתונים, על-פי יפעת, היו ב- 28/1 וב-29/1 עם לא פחות מ-24 כותרות שליליות בכתבות, בשווי כספי מצטבר של כ-550 אלף שקל אשר כללו תחזיות פסימיות ופרשנויות שונות להשלכות על סגירתו.

העיתונים שהרבו לסקר את המשבר היו "גלובס" ו"מעריב", בעוד ש"ידיעות אחרונות" עסק פחות בנושא. נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה, אמר כי "בבדיקה שערכנו על התקופה המקדימה למשבר, בתחומי הסיקור הרלוונטיים עולה דווקא תמונה הפוכה: הערוץ מקבל חשיפה חיובית וניטראלית של כ-900 אלף שקל בשל הפרסומים על התמזגות צפויה עם רשת, והסכם מסחרי עם מקאן יוניברסל מדיה לשנת 2009".

יש לזכור כי על אף שמניתוח יפעת עולה כי מדובר בכותרות שליליות עבור ערוץ 10, בפועל מדובר דווקא בכתבות המיטיבות עם הערוץ. בשבוע האחרון מנסה ערוץ 10 לעשות כל שביכולתו להציג תמונה עגומה ככל האפשר סביב האפשרות כי הערוץ ייסגר - ובכך לעורר מחאה ציבורית.