עמית ברגר באסיפת מחזיקי האג"ח של אנטר הולדינגס: "יש בעיית תזרים, אני צריך זמן; זה לא מצב של מכירת חיסול"

בעל השליטה ויו"ר אנטר הולדינגס הציע באסיפת בעלי האג"ח שנערכה היום הפחתת השיעבוד של אג"ח ב' ע"י מכירת מניות טיב טעם ורכישה של אג"ח א' בתמורה ; הצעתו נדחתה, ונאמנת האג"ח הודיעה כי לחברה אין מקורות לפרוע את החוב בזמן

אל רשימת מנהלי החברות שנאלצים לעמוד מול מחזיקי האג"ח ולומר כי לא יעמדו במלוא התשלומים בזמן, הצטרף היום עמית ברגר, בעל השליטה בחברת אנטר הולדינגס .

ברגר הכין את מחזיקי אג"ח ב' לתרחיש, שלא יוכל לעמוד בהחזר מלא של החוב. באסיפת מחזיקי האג"ח, ביקש ברגר זמן ושקט כדי לפתור את בעיות החברה. "יש לנו בעיה תזרימית, אני צריך זמן, אני לא במצב של מכירת חיסול", אמר ברגר באסיפה, שהתקיימה היום.

"עומדים לא מעט מסביב לאנטר הולדינגס ומחכים לראות מה קורה, שאולי תהיה סיטואציה שאפשר לקנות בזול. אנו עוסקים בחודשים האחרונים במספר אפשרויות להכנסת שותף. עסקה נכונה תכלול את קובי טרייביטש (מבעלי השליטה בטיב טעם - א.ש) ואז יהיה מי שיסכים לשלם פרמיה גבוהה, אבל בשביל זה צריך שקט וזמן", הוסיף ברגר.

אנטר הולדינגס, שעיקר אחזקותיה היא רשת טיב טעם, תידרש לפרוע בסוף החודש, ביולי ובאוגוסט, קרן וריבית בהיקף של 42 מיליון שקל. מדובר במשימה בלתי אפשרית לחברה מפסידה שנושאת הערת "עסק חי", וששווי השוק של נכסיה יורד מיום ליום.

את תשעת החודשים הראשונים של 2008 סיימה אנטר הולדינגס עם התחייבויות של 181 מיליון שקל, הפסד של 52 מיליון שקל, תזרים מזומנים שלילי של 11 מיליון שקל, גירעון בהון החוזר של 74 מיליון שקל וגירעון של 54 מיליון שקל בהון העצמי.

ביולי הושלמה מכירת מלוא האחזקות (33.3%) של אנטר הולדינגס בפרפקט שוקי הון תמורת 30 מיליון שקל, כאשר הכסף הועבר כתשלום למחזיקי האג"ח. כמו כן, אנטר הולדינגס מחזיקה ב-5.3% מבית ההשקעות פריזמה. במצב הנוכחי בו פריזמה מכרה את קופ"ג לפסגות ונמצאת במו"מ למיזוג לא ברור מה שווי אחזקה זו. עוד נציין כי אנטר הולדינגס כבר ביצעה הפחתות בגין אחזקותיה השונות, מה שפגע מאוד להון העצמי של החברה.

ארבעה נושים גדולים בוחנים את שווי נכסי החברה: בעלי אג"ח א', בעלי אג"ח ב', בנק הפועלים שדחה בנובמבר את החוב בשנה ומס הכנסה, כאשר כאמור סך היקף החובות עומד על כ-180 מיליון שקל.

האסיפה שהתקיימה במשרדי החברה המפוארים בתל-אביב נועדה למחזיקי סדרה ב', שנהנים משעבוד של 38.1% ממניות טיב טעם, ששווין כיום עומד על כ-29 מיליון שקל ופיקדון של 6.3 מיליון שקל. האג"ח מסדרה ב' נסחרת כיום בתשואה של כ-130%.

התשואה של אג"ח ב' היא אמנם גבוהה, אך היא מחווירה לעומת תשואת אג"ח א' נסחרת בתשואה של יותר מ-1000%, על רקע העובדה כי אין בה שעבודים.

ברגר הגיע עם הצעה למחזיקי האג"ח - הפחתת השיעבוד על ידי מכירת מניות של טיב טעם, ורכישה של אג"ח א' בתמורה. "אני אמנם מוכר מניות טיב טעם בזול, אבל אקנה יותר בזול את האג"ח", ניסה ברגר לשכנע, ללא הצלחה, את מחזיקי האג"ח.

המוסדיים דחו את ההצעה על הסף והיא כלל לא הועלתה להצבעה, כיוון שברור היה שאין סיכוי שתעבור. "אנו שולטים במניות והמהלך עלול ללחוץ את מחירן למטה. צריך להיות תנאי של מחיר מניה מינימלי כדי שנסכים לבצע את המהלך. תנאי שני הוא שבתמורה אנטר תקנה אג"ח ב' ולא א'", אמר נציג של אחד ממשקיעים המוסדיים הגדולים.

בעל אג"ח: לא מפחד מכינוס

ברגר אמר בישיבה כי "לבעלי האג"ח יש זכות לדרוש פירעון מיידי, או למנות כונס שימכור את מניות טיב טעם וישלם לכם. זאת זכותם המלאה לפי התשקיף, אך זה לא הזמן ואני מזכיר שההצעה של היום לא באה לפגוע בבטוחה. אם אתם רוצים לחכות חמש שנים שמניית טיב טעם תעלה, אנחנו יותר זולים מהכונס".

עוד סיפר ברגר באסיפה, כי אנטר מנסה לגייס כספים כדי לרכוש את האג"ח חזרה. "אנו מחפשים מקורות מימון על מנת לבצע רכישה חוזרת של האג"ח, אך לא מוצאים. אם נצליח לנהל את החוב נבצע הכנסת שותף בחלק זה או אחר של החברה, אך אין משהו משמעותי בנושא. אם זה לא יצליח, ייתכן שנבקש הסדר עם מחזיקי האג"ח. המטרה היא שההסדר יכלול את סך בעלי החוב. אני רוצה לראות את כל בעלי החוב ולא רק אחד", דברי ברגר.

לגבי רשת הסופרמרקטים טיב טעם, אמר ברגר: "לקובי טרייביטש יש הזדמנות אדירה והוא מחכה. אני לא חושב שזה חכם למכור עכשיו מניות של טיב טעם, הן שוות הרבה יותר ממחירן בבורסה".

בתגובה לכך, אמר אחד ממחזיקי האג"ח: "אנו צריכים להעביר מסר לטרייביטש שאנו מתכוונים להישאר איתו. אני לא מפחד מכינוס כי יש לי נכס במחיר טוב. המשחק של קובי זה למשוך זמן, כי הוא מאמין שיקבל מאיתנו את האג"ח או את המניות בזול בחזרה".

נאמן האג"ח, מרב עופר אורן, סיכמה את הישיבה בכך שהמתווה של הקטנת השעבודים לא מקובל על המחזיקים הגדולים, ושהחברה הודיעה למעשה שאין לה את המקורות לפרוע את החוב בזמן. *