אלי ישי לחשכ"ל: אל תבטל העדיפות לחברות ישראליות במכרזים ממשלתיים

שר התמ"ת לשוקי אורן: "אנו נמצאים בעת משבר כלכלי עולמי ועלינו לשמור על אינטרסים לאומיים ולהגן על תוצרת ישראלית כפי שנהוג בארה"ב ובאירופה. אין להוסיף מכשולים בנוסף על הקשיים הקיימים ממילא לתעשייה הישראלית"

שר התמ"ת, אלי ישי, פנה היום (ג') לחשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, על רקע הדיווחים כי במשרד האוצר שוקלים לבטל את העדיפות שניתנת במכרזים ממשלתיים לחברות ישראליות, על פני חברות מחו"ל.

יצוין כי חברות ישראליות זוכות כיום ליתרון של 15% בלבד, אולם באוצר היה מי שחשב כי גם עדיפות זו מוגזמת, וכי ניתן לסייע לחברות ישראליות באפיקים אחרים.

"אנו נמצאים בעת משבר כלכלי עולמי ועלינו לשמור על אינטרסים לאומיים ולהגן על תוצרת ישראלית כפי שנהוג בארה"ב ובאירופה", אמר ישי במכתב לאורן. ישי ציין עוד כי העדיפות לחברות ישראליות קיימת כבר שנים רבות, וכי "אין להוסיף מכשולים בנוסף על הקשיים הקיימים ממילא לתעשייה הישראלית".

משרד האוצר מסר בתגובה: "משרד האוצר מבקש להבהיר באופן שאינו משתמע לשני פנים, כי החשב הכללי לא הציע מעולם לבטל את ההטבות הניתנות באמצעות המכרזים הממשלתיים ליצרנים מקומיים. הפרסומים בנושא זה אינם נכונים ועובדה זו אף הובאה בפני כלי התקשורת שפרסם אותם, אך הוא בחר שלא להביא עובדה זו לידיעת קוראיו".