הירשזון חש בליבו ויעבור מחר צינתור; המשך עדותו נדחה בשבוע וחצי

(עדכון) - שר האוצר לשעבר חש ברע הלילה בשל בעיות בלב ופונה לביה"ח איכילוב ; אתמול העיד הירשזון במשפטו - בו הוא מואשם בגניבת 2-2.5 מיליון שקל מהסתדרות העובדים הלאומית - ונראה חיוור ומותש

המשך עדותו של שר האוצר לשעבר, אברהם הירשזון, בפרשת המעילה בהסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל) נדחה לשבוע הבא, לאחר שהירשזון אושפז במהלך הלילה בבית-החולים איכילוב. פרקליטו, עו"ד ד"ר יעקב וינרוט הודיע לבית המשפט כי הירשזון צפוי לעבור מחר (ה') צינתור.

מבית-החולים נמסר ל"גלובס" כי הירשזון הגיע בכוחות עצמו, לאחר שחש לחץ בחזה. במהלך הבדיקה נמדד לו לחץ דם גבוה, והוא נותר היום (ד') באשפוז לצורך מעקב ובדיקות נוספות. מעבר לכך, ציינו בבית-החולים, "לא נמצא משהו מיוחד".

התובע בתיק, עו"ד אלי שורץ-שואף, הודיע כי הוא זקוק לפחות ל-3 ימי דיונים כדי למצות את חקירתו הנגדית של הירשזון. השופטת ברכה אופיר-תום ביטלה את הדיון שנועד להיום ולמחר, וקבעה מועדי דיונים חדשים החל מה-15 בחודש.

אין זו הפעם הראשונה שהירשזון מתאשפז במהלך משפטו. השר לשעבר חש בלחצים בחזה לפני כ-3 חודשים, אחרי שבית המשפט גזר למעלה מ-4 שנות מאסר על אחד העדים המרכזיים בפרשה, עובדיה כהן, לשעבר מנהל אגף הכספים בהע"ל.

הירשזון בעדותו אתמול: אני בוש ונכלם

אתמול (ג'), במהלך עדותו בבית המשפט ובתום הדיון, נראה הירשזון חיוור ומותש. "המעמד הזה קשה לי מאוד", אמר עם פתיחת העדות בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. "אני מתייסר כל לילה ושואל את עצמי למה קיבלתי את הכסף הזה במזומן". הירשזון הוסיף כי "הדרך הזו היא קלוקלת, זה עיוורון, קהות חושים".

שר האוצר לשעבר סיפר כי הוא בוש ונכלם בדרך בה קיבל את הכסף ואינו יודע כיצד להסביר זאת. עם זאת, הירשזון הוסיף כי הוא יוצא מבית המשפט בלב שלם לאחר שאמר את דבריו.

כתב האישום נגד הירשזון הוגש ב-4 ביוני 2008. סעיפי כתב האישום נגד השר לשעבר נוגעים לעבירות של גניבה, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד. העונש על כל אחד מסעיפי האישום נע בין 3 ל-10 שנות מאסר.

לפי כתב האישום, גנב הירשזון יחד עם 11 נאשמים נוספים בין השנים 1998 ל-2005, כ-4 מיליון שקל מכספי הסתדרות העובדים-2.5 מיליון שקל. חלק מהכספים נשלחו לביתו של הירשזון במעטפות שהכילו מזומנים.