חוזרים להתפלל לאלוהים

קרנות חברתיות/דתיות, שמאמינות בהשקעות אחראיות בהתאם לחוקים דתיים, רואות את פעילותן צומחת

[להרשמה ל-MoneyTime]

קרנות מוסלמיות נמנעות ממכשירים פיננסיים נושאי ריבית, ובמקום זאת, משקיעות בחברות המשלמות דיבידנדים. גישה זו הוכחה כמשתלמת מאד ב--2008

משקיעים החוששים לתת אמון בבתי השקעות בעקבות נפילות השווקים ב--2008, וחשיפת מעשי תרמית כמו זה של ברנרד מיידוף סומכים על רשות גבוהה יותר - השקעה מבוססת אמונה.

לדברי מנהל קרנות, MMA Praxis, צ'ד הורנינג, יועצי השקעות חברתיים או דתיים רואים גידול בזרם הפונים אליהם. הקרנות של MMA נוצרו במקורן עבור משקיעים מהזרם המנוניטי, שדוגל באי--אלימות ובשיתופיות, אולם הן פתוחות לכלל המשקיעים.

בניגוד לכלל תעשיית הקרנות, הקרנות החברתיות ראו גידול של 1.2 מיליארד דולר בנכסיהן ב--2008.

הקרנות המנוניטיות מתמקדות בשלום, חופש ושינוי סביבתי. הן אינן מחרימות חברות, אלא בוחרות כאלו המבקשות ליצור שינוי בעולם. אולם, גם להחרמת חברות מסיבות דתיות יכולה להיות תוצאה חיובית. משקיעים הנוהגים לפי חוקי האיסלאם או הולכים בעקבות רעיונות נוצריים, יכולים להודות לאמונתם על כך שמנעה מהם את המהמורות שהציבו מניות הפיננסים לפני המשקיעים בשנה האחרונה.

מוסלמים המקיימים את חוקי האיסלאם, השריעה, אינם יכולים להשקיע בחברות העוברות על חוקים אלה ובכלל זה שתיית אלכוהול, אכילת חזיר, הימורים וחשוב מכל - הלוואה בריבית. משמעות הדבר היא שכמעט כל חברות הפיננסים אסורות להשקעה על מוסלמים מאמינים.

מונים סאלאם, מנהל חברת ההשקעות המוסלמית, אמנה פאנדס (Amana Funds) אומר שקרנותיו נמנעות ממכשירים פיננסיים נושאי ריבית, ובמקום זאת, משקיעות בחברות המשלמות דיבידנדים. גישה זו הוכחה כמשתלמת מאד ב--2008.

בצילום: משקיע מהזרם המנוניטי