דיווח: חיל הים עצר ספינת סיוע לבנונית

כלי תקשורת ערביים מדווחים כי חיל הים כיתר ספינה לבנונית שהייתה בדרכה לרצועת עזה. על ספינה סיוע הומוניטרי לתושבי הרצועה. על פי הדיווחים, חיל הים אף ירה לעבר הספינה ופשט עליה

עוד ניסיון לשבור את המצור על עזה? כלי תקשורת ערביים מדווחים היום כי חיל הים כיתר ספינה שיצאה מלבנון לכיוון עזה. הספינה, לפי הדיווחים, עמוסה במזון ובציוד הומניטרי.

על פי אותם דיווחים חיל הים ירה לעבר הספינה וחיילי צה"ל עלו עליה והכו את מי שהיה עליה. מסוקי חיל האוויר, לפי אותם דיווחים, חגים מעל לספינה. מדובר צה"ל טרם התקבל אישור לדיווחים, ונמסר כי הם בודקים את המידע.

לפני כשבועיים נעשה ניסיון גם מכיוונה של אירן לשבור את המצור הימי על הרצועה. ספינת סיוע אירנית נעצרה על ידי חיל הים במרחק של כ-30 קילומטרים מחוף הרצועה. דובר צה"ל ומשרד החוץ הכחישו דיווחים כי היה מגע בין ספינת חיל הים לספינה האירנית.

בימים אלה עדיין עוגנת בנמל לימסול שבקפריסין ספינה אירנית שנעצרה על ידי חיל הים האמריקני. האניה הייתה בדרכה לסוריה. במטען האניה התגלה תחמושת רב, שקיים חשד שלפחות חלקו היה מיועד לחמאס או לחיזבאללה. בקפריסין עדיין מחכים להדרכה מהאו"ם כיצד לנהוג בספינה.