הוארך מעצרו של אלי פדידה, בעל חברת אחזקת בתים, החשוד בהעלמת הכנסות במיליוני שקלים

פדידה היה הבעלים והמנכ"ל של "א. אלי אחזקה ונוי", שרשמה ב-2002-2005 הכנסות של כ-7 מיליון שקל - בעוד פדידה דיווח על 200 אלף שקל בלבד ; כן נמצא כי פדידה דיווח באופן חלקי על רווח הון שקיבל ממכירת החברה

בית משפט השלום בת"א האריך אמש (ד') ביממה נוספת את מעצרו של אליהו פדידה, בן 41 מראשון לציון, שנעצר בחשד להעלמת הכנסות במיליוני שקלים. פדידה היה הבעלים והמנכ"ל של "א. אלי אחזקה ונוי", העוסקת במתן שרותי גינון ואחזקה לוועדי בתים וללקוחות שונים.

ביחידה הארצית למודיעין שטח וחקירות של מס הכנסה התקבל מידע שבין 2002 ועד שמכר פדידה את החברה ב-2005, הוא ביצע עבירות מס שונות. בתחילת השבוע נעצר פדידה, ונתפסו בביתו מחשב ומסמכים הקושרים אותו לחשדות. כן נחקרו לקוחות שקיבלו ממנו שירותים. בחקירתו טען פדידה שכל עיסוקו מסתכם בתיווך בין נותני השירות לבין מקבלי השירות.

בבקשת המעצר נטען, שבעוד הכנסות החברה בתקופה זו היו כ-7 מיליון שקל, פדידה דיווח על 200 אלף שקל בלבד. ממסמך שנתפס במהלך החיפושים עולה, כי ההכנסה החודשית מבניין אחד בלבד, עולה על מחזור ההכנסות השנתי שדיווח. כן נמצא שפדידה לא הוציא חשבוניות על מלוא ההכנסות, ודיווח באופן חלקי על רווח הון של עשרות אלפי שקלים שקיבל ממכירת החברה. פדידה אף העסיק עשרות עובדים מבלי שניכה משכרם למס הכנסה וביטוח לאומי.

עוד עולה כי החשוד דיווח באופן חלקי על רווח הון, שנצמח לו ממכירת החברה, בסכומים הנאמדים לכדי עשרות אלפי שקל. כמו כן, העסיק החשוד עשרות עובדים בחברה ללא דיווח על ניכויי שכר למס הכנסה ו/או ביטוח לאומי. ובנוסף, החשוד לא שמר את ספרי חשבונות החברה למשך שבע שנים, כמתחייב מפקודת מס הכנסה. לפי החלטת השופט בני שגיא, הוא ישוחרר הערב ממעצרו בתנאים מגבילים.

פדידה נעצר ביום ג' למשך יממה. אתמול הוארך מעצרו עד להיום (ה') בערב.