גלגל הצלה לבן דב: בעלי המניות בסקיילקס אישרו רכישת מניות מטאו

היקף העסקה - 275 מיליון שקל, והיא תבוצע לפי מחיר של 30 שקל למניה, פרמיה של 7% מעל מחיר הבורסה ; היקף ההתחייבויות של טאו נכון לסוף הרבעון השלישי: 1.4 מיליארד שקל

אילן בן דב יכול לחייך: בעלי המניות בסקיילקס אישרו הבוקר ברוב גדול את העסקה לרכישת מניות החברה (24.63%) מטאו , תמורת 275 מיליון שקל. העסקה תבוצע לפי מחיר של 30 שקל למניה, פרמיה של 7% מעל המחיר בבורסה. באסיפת בעלי המניות, שהתקיימה הבוקר במשרדי החברה בפתח תקווה, נדרשו המשתתפים לאשר את עסקת בעלי העניין, כיוון ששתי החברות נמצאות בשליטת בן דב.

בן דב מחזיק ב-80.67% ממניות טאו וב-68.74% ממניות סאני . שתי החברות ציבוריות ומחזיקות במניות סקיילקס: טאו מחזיקה ב-24.63%, וסאני מחזיקה ב-64.58%.

להחלטה של היום יש חשיבות גדולה לטאו, על רקע מצבה הפיננסי. על-פי דו"חות הרבעון השלישי של 2008, היקף ההתחייבויות (במאוחד) של טאו עומד על 1.4 מיליארד שקל. במידה שהעסקה תצא לפועל, הרי שמדובר בגלגל הצלה לחברת האחזקות של בן דב, והמשקיעים הגיבו מייד לדיווח לבורסה. מניית טאו זינקה ב-35.9%, אג"ח ב' הוסיף 5.3% לערכו ואג"ח ג' עלה ב-5%.

אישור העסקה לא היה מובן מאליו והיא עדיין לא הושלמה. בחודש שעבר נודע כי דירקטוריון סקיילקס לא ידע על הערכת שווי קודמת שטאו ביקשה לבצע לחברה. בנוסף, מספר בעלי מניות בטאו דרשו בינואר לדחות את האסיפה הכללית של סקיילקס עד למתן תשובה רשמית לבעלי מניות, שדורשים לתבוע את בן דב בגין העסקה ושוקלים צעדים משפטיים.

הדרמה נמשכה גם היום בבוקר. בשעה 10:09, 51 דקות בלבד לפני תחילת האסיפה, התקבל מכתב מבא כוחם של אותם בעלי מניות, לפיו החברה מתבקשת שלא לקבל החלטות באסיפה עד לקבלת חוות דעת מטעם גורם מוסכם, או ביצוע חקירה מטעם גורם מוסכם על הצדדים.

"קיים חשש ממשי כי עסקאות אלו אינן מיטיבות עם החברה אלא עם בעלי השליטה ועם סאני אלקטרוניקה, חברה ציבורית בשליטת אילן בן דב, בעל השליטה ויו"ר דירקטוריון, לכאורה תוך ריקון קופתה של החברה והסבת נזק בלתי הפיך לה ולמרשיו", לשון המכתב.

אותם בעלי מניות לא טרחו להגיע לאסיפה וזהותם אינה ידועה.

סקיילקס החליטה כאמור לקיים את הישיבה כסדרה וההחלטה עברה ברוב של 99.8%. בשעה 12:00, לאחר שהסתיימה אסיפת בעלי המניות, התקיימה אסיפת בעלי המניות של טאו וכמובן ששם שמחו לאשר את העסקה שתעשיר את קופת טאו. ההחלטה עברה ברוב של 100%.

ההחלטות עברו באסיפות של סקיילקס ושל טאו ברוב של מצביעים שאינם בעלי ענין אישי בעסקה. כמו כן נציין שלבן דב ערבות של 37% מסך החוב של טאו לבנק לאומי, התחייבות לקנות את מניות טאו נדל"ן אם לא יימצא רוכש וכן ערבות למניות דרבן המהוות בטוחה לחוב של 60 מיליון שקל.