חברת מתכות לביהמ"ש: אלי רייפמן אינו מחזיר הלוואה ומונע את מימוש הבטוחה

שתי חברות אמריקניות הגישו לאחרונה בקשה להכריז על רייפמן כפושט-רגל בטענה לחובות של מיליונים

בית המשפט המחוזי מרכז הוציא היום (ה') צו ארעי האוסר על חברת אמבלייז והיו"ר המייסד שלה, אלי רייפמן, להעביר בעלות בתעודת מניה בסך 6.5 מיליון מניות אמבלייז, וזאת עד לדיון שיתקיים במעמד הצדדים. ההחלטה ניתנה לבקשת חברת פלדום פיינגולד מתכות, המבקשת לחייב את רייפמן למסור לה את התעודה. רייפמן מחזיק ב-17% מאמבלייז.

באמצעות עו"ד אסף טייבר טוענת פלדום בבקשתה כי ביולי האחרון לווה ממנה רייפמן, באמצעות חברת אינוויקטה שבשליטתו, 775 אלף דולר. ההלוואה ניתנה לו ל-30 יום ונועדה לאפשר לו קבלת ערבות מבנק UBS השוויצרי.

כבטוחה לפירעון ההלוואה התחייב רייפמן במקור לשעבד מניות שלו בחברה פולנית, אך הסתבר כי לא ניתן לשעבדן. לאחר שחלף מועד פירעון ההלוואה ורייפמן לא העביר את הכסף, הוא הסכים לממש נכסים בכדי לפרוע את החוב, אלא שלטענת פלדום גם צעדים אלה לא יצאו לפועל.

לבסוף, סיכמו הצדדים שאם רייפמן לא ישיב את ההלוואה עד לתחילת נובמבר, תוכל פלדום לרשום על שמה שטר של 6.5 מיליון מניות אמבלייז, שרייפמן ופרקליטו הצהירו שהן חופשיות ונקיות מכל שעבוד. רייפמן לא השיב את החוב ופלדום ביקשו לממש את הבטוחה. לדברי החברה, מזכירתו של רייפמן אישרה שהמניות נרשמו על שמם, אולם כשביקשו לקבל את תעודת המנייה המאפשרת את המכירה, נאמר להם שרייפמן הורה שלא להעבירה אליהם.

רייפמן מצוי בקשיים כלכליים והוא חייב כספים רבים לשוק האפור.

בדצמבר האחרון ביקשה קרן הון גידור אמריקנית למנות לו כונס נכסים ולהכריזו כפושט רגל בטענה לחוב של 29 מיליון שקל. בשבוע שעבר הגישה חברת השקעות אמריקנית בקשה דומה בטענה לחוב של 2 מיליון דולר. (ה"פ 09-02-2874)