בגלל הלחימה בעזה: נמלי דרא"פ מסרבים לפרוק סחורה מישראל

ההסתדרות מתכוונת לפנות ליו"ר איגוד עובדי התחבורה העולמי, כדי שיפעל להפסקת החרם ; הראשונה להיפגע היא חברת הספנות הישראלית "צים". אנייה שנמצאת בשירות החברה לא הורשתה לעגון בנמל דרבן שבדרא"פ, זאת על אף שאיננה נושאת דגל ישראל

ההסתדרות מתכוונת לפנות ליו"ר איגוד עובדי התחבורה העולמי, כדי שיפעל להפסקת החרם בו פתחו אתמול (ד') עובדי הנמלים בדרום אפריקה, כנגד אניות מישראל.

"האיגוד בדרום אפריקה מתנגד לכל דבר שקשור בישראל, והתנגד בעבר אפילו להסכם שיתוף הפעולה עליו חתמנו עם איגוד התחבורה הפלסטיני", הסביר יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי.

"לא יכול להיות שאיגודי עובדים יתערבו בכל עניין פוליטי, במיוחד כאשר אותם עסקים ישראלים שמוחרמים כעת, מעסיקים גם עובדים פלסטינים.

"באותה מידה הם יכולים מחר להפסיק את עבודתם של הפלסטינים, ונראה מה יגיד על כך האיגוד בדרום אפריקה", הוסיף אדרי. מזכ"ל איגוד עובדי התחבורה בדרום אפריקה, רנדל הווארד, הודיע אתמול כי עובדי הנמלים לא יפרקו שום סחורה שמקורה בישראל, זאת כהזדהות עם העם הפלסטיני.

"המאבק ההירואי וההיסטורי של הפלסטינים לעצמאות הוא מאבק שהאיגוד שלנו תומך בו", אמר הווארד, אך הדגיש כי הוא מגנה את האלימות של שני הצדדים.

צים - הנפגעת הראשונה

בינתיים הראשונה להיפגע היא חברת הספנות הישראלית "צים". אנייה שנמצאת בשירות החברה לא הורשתה לעגון בנמל דרבן שבדרא"פ, זאת על אף שהיא איננה נושאת את דגל ישראל.

האנייה שטה לפי שעה בסמוך לנמל ומקווה להתפתחות חיובית. בצים מעריכים כי מדובר בבעיה נקודתית שתיפתר בימים הקרובים, ומעדיפים לשמור על שקט תעשייתי.

במשרדי התחבורה והחוץ עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות בדרום אפריקה. הנטייה כרגע היא לנסות ולראות האם ניתן לפתור את הבעיה בהידברות שקטה מול הנהלת הנמל.

יחד עם זאת, בממשלה לא מתכוונים לעבור לסדר היום על הפרשה, ואם פריקת הסחורות לא תחודש צפויה תגובה חריפה, מתוך הנחה שהדבר עשוי להוות תקדים שלילי לעתיד.

ממשרד החוץ נמסר בתגובה כי "מצער מאוד שארגון העובדים שהבנתו במה שקורה במזרח התיכון מועטה, מבצע פעולה שפוגעת בישראלים ובפלסטינים כאחד". *