בסיום המסחר ירד מחיר הנפט ב-2.4% ונקבע ב-40.17 דולר לחבית; בסיכום שבועי איבד הנפט הגולמי 3.6% מערכו

במהלך יום המסחר התנודתי ירד מחירו ל-38.6 דולר ולאחר מכן עלה ל-42.7 דולר ; המשקיעים חצויים בדעתם האם החרפת המשבר תביא לירידה בביקושים לו, או שקיצוץ התפוקה ע"י אופ"ק יביא לירידה בהיצע ולעליית מחירו של הנפט

מחירו של החוזה העתידי למסירה במארס על הנפט הגולמי נקבע בסיומו של שבוע המסחר על 40.17 דולר, זאת לאחר שירד ב-1 דולר או 2.4% בסיום המסחר בבורסת הסחורות בניו יורק. בסיכום שבועי ירד מחיר הנפט הגולמי ב-3.6%.

במהלך היום, לאחר פרסום נתוני התעסוקה הקשים בארה"ב אשר הציגו עלייה בשיעור האבטלה לרמה של 7.6% וזינוק לשיא של 34 שנה במספר הבלתי מועסקים במגזר הלא חקלאי בארה"ב אשר מספרם גדל בקרוב ל-600 אלף בינואר, נפל מחירו של הנפט ל-38.6 דולר לחבית, אך במהלך הערב, כאשר המדדים המובילים בארה"ב רשמו עליות שערים חדות בהובלת מניות הבנקים, טיפס גם מחירו של הנפט ביותר מ-3 דולר, לרמה של 42-68 דולר לחבית, אך בשעה האחרונה למסחר שב וירד על מנת לחתום את השבוע קרוב לרמת ה-40 דולר המהווה לשון מאזניים ביחס המשקיעים לזהב השחור בתקופה האחרונה.

המשקיעים חצויים בדעתם האם המיתון המתגבר והמשבר המתרחב הכולל גם פיטורים המוניים יביאו לירידה בביקושים לנפט, או שקיצוץ התפוקה אשר בוצעה כבר מספר פעמים בחצי השנה האחרונה ע"י ארגון יצרניות הנפט, אופ"ק וצפויה להיות מקוצצת שוב בקרוב תקטין את ההיצעים ותעלה את מחירו.

בסיום המסחר הצליח הנפט להשאר מעל לרמה של 40 דולר לחבית גם בעזרת חולשתו של הדולר, וגם בעזרת התיקווה בשוק לאישור קרוב, אולי עוד הלילה, של חבילת החילוץ שאותה הגיש ממשל אובמה לאישור הסנאט.