מסקר התעשיינים באזורי התעשייה בישראל מתברר כי מפעלי התעשייה שילמו 2 מיליארד שקל ארנונה בשנת 2008 - אך רמת השירותים של הרשויות המקומיות למפעלים באזורי התעשייה עדיין נמוכה עד בינונית. התאחדות התעשיינים קוראת למשרד הפנים לחייב בחוק את הרשויות לספק לתעשייה שירותים בסיסיים בתמורה לארנונה.
למרות השיפור הקל, קיבלו הרשויות את הציון הכללי - 2.9, בסולם 1 - 5, כך מסר רובי גינל, ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים, בהסתמכו על בדיקה שנערכה בקרב יותר מ-70 מפעלי תעשייה. הבדיקה הקיפה את אזורי התעשייה ברשויות המקומיות ברחבי הארץ. בשנת 2007 רמת שביעות הרצון של המפעלים באזורי התעשייה מהרשויות המקומיות קיבלה את הציון הכללי הנמוך 2.59.
מהבדיקה של התאחדות התעשיינים מתברר, כי 21% מהתעשיינים מדווחים כי בשנת 2008 פנתה אליהם הרשות המקומית בדרישה לגביית היטלים ואגרות רטרואקטיביים. ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים מדגיש, כי לאחר מספר שנים בהן פעלו הרשויות המקומיות להגדלת חיובי הארנונה ומשלוח חיובי ארנונה רטרואקטיביים, (באמצעות מבצעי מדידות שטחים), קיימת מגמה של הטלת חיובים רטרואקטיביים גם בתחום האגרות וההיטלים.
מהבדיקה שערכה התאחדות התעשיינים מתברר כי שירותי התחבורה הציבורית באזורי התעשייה הינם ברמת שביעות הרצון הנמוכה ביותר 2.37 מתוך 5, זאת לעומת 2.56 בשנת 2007.
השיפור המשמעותי ביותר נרשם בקטגוריית רמת הסיוע ברישיון עסק ציון ממוצע של 3.07, לעומת 2.41 ב-2007. שיפור משמעותי נרשם גם ברמת השילוט באזורי התעשייה ציון של 3.09, לעומת 2.53 שנה קודם לכן. בתחום האשפה מסתמן שיפור מתמשך על פני שנים, מציון של 2.54 ב-2005, ל-2.69 ב-2007, ול-2.88 מתוך 5 בשנת 2008.
עוד מתברר מהבדיקה כי בשנה האחרונה נרשם שיפור קל ברמת האבטחה והשמירה באזורי התעשייה והיא קבלה את הציון הממוצע 2.58, לעומת 2.24 בשנת 2007. רמת השירות בתחום תשתיות מים וביוב קיבלה את הציון 3.19, שיפור לעומת 2.94 ב-2007. רמת השירות בכל הנוגע למקומות החניה באזורי התעשייה, קיבלה את הציון הממוצע 2.96, שיפור קל לעומת 2.86 ב-2007.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.