בקשה לייצוגית נגד וואלה ובזק בינלאומי: ממשיכות לשלוח ספאם למרות האיסור בחוק

לטענת התובעת, וואלה מצאה שיטה לעקוף את הוראות חוק הספאם - ע"י משלוח דברי פרסומת באמצעות בזק בינלאומי, המחזיקה ב-34.25% ממניות וואלה ; התביעה הוגשה גם נגד הדירקטורים בשתי החברות

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית ב-840 מיליון שקל נגד בזק בינלאומי וחברת וואלה , בטענה להפרת "חוק הספאם". התביעה הוגשה גם נגד הדירקטורים בשתי החברות.

בדצמבר האחרון נכנס לתוקפו התיקון לחוק התקשורת (בזק ושידורים), בו הוסדר נושא משלוח דברי פרסומת שמטרתם לעודד רכישת מוצר או שירות, או כל הוצאת כספים בדרך אחרת.

באמצעות עוה"ד רם אפרתי ופלורי ניסן טוענת התובעת, כי סמוך לכניסת החוק לתוקף פנתה אליה וואלה וביקשה את הסכמתה לקבלת דברי פרסומת. התובעת התעלמה מהפנייה ובכך הבהירה שאינה מסכימה לכך.

אלא שלטענתה, וואלה מצאה שיטה לעקוף את הוראות החוק, על-ידי משלוח דברי פרסומת באמצעות בזק בינלאומי (המחזיקה ב-34.25% ממניות וואלה). לדבריה, בזק בינלאומי מעולם לא ביקשה את אישורה למשלוח פרסומות, לא לפני כניסת התיקון לחוק לתוקף ולא לאחר מכן, והיא בחרה לקדם את מטרות וואלה בשל העניין הישיר שיש לה ברווחיה.

התביעה הוגשה גם נגד דירקטורים בשתי החברות, ובהם יו"ר בזק שלמה רודב, אלון שליו, אריה סבן, מייקל גרבינר וליאורה מרידור, בטענה כי הפרו וזנחו את חובתם לפי החוק לפקח ולעשות כל שניתן למניעת משלוח דבר הפרסום בניגוד לחוק.

טרם הוגשה תשובה. (ת"צ 09-02-3711).