לבקשת חברות ממצרים: נטוויז'ן הסכימה לנתק שרתי אתר המפר לכאורה זכויות יוצרים

לפי ההסכמה, ביהמ"ש יורה להוציא בתוך כחודש את השרתים שבהם מאוחסנים האתרים המפרים מחוות השרתים, או לנתקם מקבלת כל שירות מספק האינטרנט ; התובעות אף יקבלו מידע על בעלי השרתים האמורים

ספקית האינטרנט נטוויז'ן הסכימה לנתק שרתי מחשב המאחסנים אתרים המפרים זכויות יוצרים, וכן למסור את זהות בעליהם. החברה תודיע לבעלי השרתים על כוונה זו, כדי לאפשר להם לפנות לבית המשפט ולבקש לדון בעניין.

את הבקשה לניתוק השרתים הגיש עו"ד נמיר קאסם חוסין בשם שתי חברות מצריות וחברה מכרמיאל, שהן בעלות זכויות היוצרים בשירים בערבית שהועלו כקבצי mp3 או wma לאתרים www.al7anmp3.com, www.mosekar.com ו-www.al7an.co.il.

נטוויז'ן טענה, באמצעות עו"ד לירון פרמינגר, כי היא ספקית שירותי אינטרנט ואין לה כל מידע או השפעה לגבי תוכנם של האתרים המאוחסנים בשרתים המקבלים ממנה שירותים.

בישיבה שנערכה בפני סגן נשיא המחוזי בחיפה, השופט גדעון גינת, הודיעו הצדדים כי לאחר שלקחו בחשבון את ההסדר המוצע בהצעת חוק סחר אלקטרוני, ובהתחשב בטענות בדבר הפרת זכות יוצרים כלפי האתרים, הם הגיעו להסכמה. לפי ההסכמה, בית המשפט יורה להוציא בתוך כחודש את השרתים שבהם מאוחסנים האתרים המפרים לכאורה מחוות השרתים, או לנתקם מקבלת כל שירות מספק האינטרנט. החברות התובעות אף יקבלו מידע על בעלי השרתים האמורים.

השופט גינת הורה לשלוח העתק מפרוטוקול הדיון לבעלי השרתים, וציין כי הם רשאים לפנות לבית המשפט, ושאם תהיה פנייה כזו, הוא ידון בה עוד לפני המועד שנקבע להסרת השרתים. כן צויין כי נטוויז'ן לא תישא באחריות פלילית או אזרחית בשל נקיטת פעולות אלה, אם תפעל לפי פסק הדין. (ת"א 08-764).