המשקיעים הזרים חוזרים לבורסה בת"א: במהלך דצמבר השקיעו כ-93 מיליון דולר באג''ח ובמניות

זאת לאחר מימושים ניכרים בחודשים אוקטובר ונובמבר בהיקפים של כ-1.4 מיליארד דולר ו-400 מיליון דולר בהתאמה ; עיקר ההשקעות נרשמו במניות של חברות מענף הכימיה ובמניות הבנקים

במהלך חודש דצמבר השקיעו תושבי חוץ בבורסה לני"ע בת"א, סך של כ-93 מיליון דולר (אג''ח ומניות), זאת לאחר מימושים ניכרים בחודשים אוקטובר ונובמבר בהיקפים של כ-1.4 מיליארד דולר ו-400 מיליון דולר בהתאמה. עיקר ההשקעות נרשמו במניות של חברות מענף הכימיה ובמניות הבנקים, כך נמסר היום (א') מהחטיבה למידע ולסטטיסטיקה בבנק ישראל.

עוד עולה מהנתונים כי ההשקעות הישירות של תושבי חוץ בישראל הסתכמו בדצמבר בכ-580 מיליון דולר, סכום הגבוה מהחודשיים הקודמים ומהממוצע החודשי בשנתיים האחרונות.

כן נמסר כי הענפים העיקריים בהם נרשמו השקעות בחודש דצמבר היו בענפי ההיי-טק. בהשקעות הפיננסיות של תושבי ישראל בני"ע סחירים בחו"ל, נרשמו במהלך חודש דצמבר מימושים נטו של 276 מיליון דולר, מזה כ-290 מיליון דולר מימושים באג"ח, בהמשך למימושים בחודשים הקודמים בעיקר על ידי משקי בית ומשקיעים מוסדיים.

מנגד נרשמה השקעה נטו במניות של כ-14 מיליון דולר. במסגרת השלמת עסקת רכישה גדולה של חברה זרה ע"י חברה תרופות ישראלית (טבע. א.פ.), נרשמה בחודש דצמבר השקעה ישירה של תושבי ישראל בחו"ל בסך 3.5 מיליארד דולר, ובמקביל, נרשמה השקעה בסך 3.2 מיליארד דולר של תושבי חוץ במניות של החברה הישראלית הנסחרות בחו"ל.