רשות ההגבלים העסקיים שוקלת לערער על המיזוג בין בזק ל-yes

ברשות ההגבלים אומרים כי אין עדיין החלטה סופית אם לערער על המיזוג, אך מבקשים את עיכוב האישור כדי ללמוד את פסק הדין

רשות ההגבלים העסקיים, בראשותה של רונית קן, ביקשה מבית הדין להגבלים לעכב את אישור המיזוג בין בזק ו-yes לאחר שקיבל החלטה בעניין בשבוע שעבר. ברשות ההגבלים אומרים כי אין עדיין החלטה סופית אם לערער על המיזוג אך מבקשים את עיכוב האישור כדי ללמוד את פסק הדין. ברשות רוצים למנוע מצב שבו אם תחליט בסופו של דבר לערער ובמקביל יסכימו בזק ו-yes לתנאי המיזוג, יטענו כלפי הרשות שהיא נזכרה מאוחר מדי וכי היא מעכבת את המיזוג משיקולים לא ענייניים.

האישור של בית הדין למיזוג ניתן ביום רביעי שעבר והוא כלל בתוכו מספר תנאים שיאפשרו שימור שלוש פלטפורמות שידור: כבלים, לוויין ו-IPTV (טלוויזיה מבוססת אינטרנט). הרשות לא הסכימה שבזק תשלוט במקביל בלוויין וב-IPTV אך בית הדין לא קיבל את טענותיה לפגיעה בתחרות, שכן אין הרבה משמעות לכך שבלוויין מחזיקה בזק קרוב ל-50% או שתחזיק מעל לכך, וזאת כל עוד מובטחים תנאים המונעים ממנה למנף את היותה רוב ב-yes.

רשות ההגבלים הבהירה במהלך המשפט כי היא לא מוכנה להתפשר בעניין ועמדתה היא שאסור לאשר את המיזוג, גם לא בתנאים. לפיכך, העובדה שהיא מבקשת כעת לעכב את המיזוג אינה מפתיעה, אם כי יהיה מאוד מעניין לראות מה יהיו טיעוניה בערעור במידה ותחליט לערער. זאת, משום שבית הדין נתן דעתו לרוב המוחץ של החששות שהעלתה לפגיעה בתחרות במהלך המשפט. על פי הערכות, יורוקום, מחזיקת המניות השנייה בגודלה ב-yes, לא תערער על החלטת בית הדין מפני שגם היא קיבלה חלק מהדרישות שהעלתה כתנאים, גם אם לא את כולן.