מחזיקי האג"ח של אדר יפעלו לדחיית התשלומים

מקווים להתאוששות במחירי האג"ח של פאני מיי ופרדי מק, בהן מושקעים כספי כרית הביטחון של אג"ח אדר

מחזיקי האג"ח של אדר הגיעו אתמול (א') להחלטה לפעול לדחיית התשלומים המגיעים להם, וזאת על מנת שבמידה וערך הנכסים שבהם מושקעת כרית הביטחון של החברה יעלה, התקבול שלהם יהיה גבוה יותר.

הנכס היחיד שנמצא כעת בידי החברה הוא כספי כרית הביטחון, שמוערכים בכ-800,000 דולר. בהתאם לתשקיף, השקיעה החברה את כספי כרית הביטחון באג"ח מדירוג AAA, ובחרה באג"ח של חברות המשכנתאות פאני מיי ופרדי מק. על-אף שדירוג האג"ח הללו ירד בדרגה אחת בלבד במשבר הנוכחי, מחירן ירד בצורה דרסטית, והן נסחרות היום בכ-30 סנט בלבד.

בחודשים האחרונים משתמשת אדר בכרית הביטחון, ומוכרת בכל פעם חלק מהאג"ח על מנת לשלם את התשלומים השוטפים למחזיקי האג"ח. כיום נותרו בידי החברה כ-2.6 מיליון אג"ח, שמוערכות בכ-800 אלף דולר. לדברי ערן גורן, אחד מהמנפיקים של הסדרה, הסכום הזה מספיק לתשלום עד סוף הרבעון השני. עוד מוסיף גורן, שבמידה והחברה תמכור היום את כל נכסיה, יקבלו המחזיקים 5.1 אגורות (האג"ח נסחרות היום בבורסה במחיר של 4.1 אגורות).

המחזיקים הגדולים באג"ח של אדר הם פריזמה, הראל, מגדל ודי.בי.אם השקעות. היום, כאמור, הם קיבלו החלטה לפיה הם יפעלו לשינוי תנאי האג"ח, כך שהתשלומים המגיעים להם יידחו. השיקול שעומד מאחורי ההחלטה הזו הוא תקווה שהמצב הכלכלי ישתפר, אז מחירי האג"ח של פאני מיי ופרדי מק יעלו, אדר תוכל לממש את האג"ח במחיר גבוה יותר, וההחזר למחזיקי האג"ח יהיה גבוה. בחישוב שנערך באסיפה, עולה כי במידה והאג"ח, שממשיכות לשלם ריבית שוטפת של 5.2%, יעלו חזרה לערכן המתואם, צפוי ההחזר למחזיקי האג"ח להסתכם ב-16.8 אגורות, לאחר ניכוי הוצאות תפעול שוטפות.

אג"ח אדר היא אג"ח מובנית בהיקף של 15 מיליון דולר, שהונפקה בשנת 2006 על ידי ערן גורן ורני פרידריך, בריבית שנתית של 7%. כספי האג"ח הושקעו במניות בכורה של חברת אלטיוס, שנמצאת כרגע במצב של חדלות פירעון, וכך מדירוג Aa2 שקיבלה הסדרה מחברת מדרוג בהנפקה, צנח הדירוג ל-Ca, המבטא סיכוי גבוה לחדלות פירעון. גורן, לשעבר מנכ"ל בית ההשקעות נשואה-זנקס, אמר היום באסיפה שסיכויי ההתאוששות של הנכסים קלושים, ויש להתייחס אליהם כאל "אפס", מה שמשאיר בידי החברה רק את כספי כרית הביטחון.

[לאתר אפיקים סולידיים]