מזרחי-טפחות השלים גיוס של 400 מיליון שקל בשטרי הון

המשקיעים המוסדיים בשוק ההון שהשקיעו בשטרי ההון ייהנו מתשואה של 6.25% במח"מ של כ-9.5 שנים - כ-3.25% מעל תשואת אג"ח ממשלתיות במח"מ מקביל

בנק מזרחי-טפחות השלים בהצלחה גיוס של 400 מיליון שקל בשטרי הון. בכך עמד הבנק ביעד הגיוס השנתי של הון משני עליון, על פי תוכנית העבודה לשנת 2009. המנכ"ל, אלי יונס אמר כי "המהלך התבקש, כבר בעיתוי הזה, לנוכח המצב הכלכלי ואי-הוודאות בשווקים ועל מנת להגיע מוקדם ככל שניתן ליעד הלימות הון של 12%, הגדלת בסיס ההון תאפשר לבנק להמשיך ולהרחיב את פעילותו בתחום האשראי גם השנה".

בהנפקה, שהיא למעשה הרחבת סדרה קיימת של שטרי הון הנחשבים להון משני עליון - מזרחי-טפחות א', השתתפו מגוון משקיעים מוסדיים בשוק ההון, שייהנו מתשואה של 6.25% במח"מ של כ-9.5 שנים - כ-3.25% מעל תשואת אג"ח ממשלתיות במח"מ מקביל. שטרי ההון נסחרים בבורסה לניירות ערך בתשואה של 6.04%.

יצוין, כי על בסיס סדרה זו גייס מזרחי-טפחות עד להנפקה האחרונה, שטרי הון משני עליון בהיקף של כ-1.1 מיליארד שקל, ובכך השלים הבנק את מכסת הגיוס השנתית של הון מסוג זה, כפי שנקבעה בתוכנית העבודה שלו לשנת 2009.

יונס הוסיף כי "ההיענות המלאה להנפקה מצד שוק ההון, ובמיוחד על רקע המשבר הכלכלי והפיננסי, מהווה הצבעת אמון מרשימה במזרחי-טפחות ובמדיניותו העסקית".