סדר חדש בדפדפן: בעזרת SimilarWeb תוכלו לגלות אתרים ושירותים חדשים ולשדרג את חוויית המשתמש

וגם: Band Metrics מתיימרת להציע למוזיקאים שבכם את האפשרות להכיר מיהו קהל המאזינים שלכם, להעריך את הפופולריות של המוזיקה שאתם מייצרים ולעקוב אחר המוניטין המוזיקלי שלכם ברשת

1. למצוא בלי לחפש

משתמשים רבים מציינים כי ההנאה הכי גדולה שלהם מגלישה באינטרנט נובעת מכך שהם לא מפסיקים לגלות אתרים ושירותים חדשים, שאינם מוכרים להם ואשר עשויים לשדרג את חוויית המשתמש שלהם. לאלו מוצע התוסף (SimilarWeb (similarweb.com, אשר עובד כעת עם הדפדפן פיירפוקס, אך בעתיד הקרוב יהיה זמין גם באינטרנט אקספלורר. תוסף זה, אשר פותח על-ידי סטארט-אפ ישראלי, מציע לגולשים אתרים אשר מזכירים או דומים לאתר הנוכחי שבו נמצא הגולש באותה העת. משתמשים יכולים לסדר מחדש את רשימת האתרים שמציע להם השירות, ואף להוסיף אתרים שלדעתם קשורים אך השירות עוד לא אינדקס אותם. בנוסף, המשתמשים יכולים לדרג למעלה או למטה את האתרים שהוצעו להם, כך שככל שהמשתמש מדרג יותר, כך רשימת האתרים נעשית רלבנטית יותר עבורו. שירות שמציע חוויה דומה הוא האתר הפופולרי StumbleUpon (.(stumbleupon.com).

2. ניק קייב וירטואלי

אמנים רבים מתלבטים אם להוציא לאור שירים שכתבו, בשל החשש כי אלו לא יתקבלו בברכה על-ידי קהל המעריצים. אפליקציה וובית חדשה, Band Metrics (bandmetrics.com) מתיימרת להציע למוזיקאים את האפשרות להכיר מיהו קהל המאזינים שלהם, להעריך את הפופולריות של המוזיקה שהם מייצרים ולעקוב אחר המוניטין המוזיקלי שלהם ברשת. בהתאם לכך, השירות מאפשר להם לראות אילו גולשים מאזינים להם, מי מדבר על המוזיקה שלהם ומה אומרים עליה בבלוגים ובאתרים חברתיים אחרים. עד כה נותחו באתר כ-7 מיליון להקות, וכ-1.3 מיליון שירים, וסביר כי המספרים הללו יגדלו בעתיד הקרוב, שכן השירות עדיין נמצא בגרסת בטא סגורה.

3. תפוצת בלוגים

שמירה על קניין רוחני היא אחד האתגרים בעידן המקוון, ואתר חדש שהושק השבוע בגרסת בטא סגורה מציע לבלוגרים אפשרות לעקוב אחר תפוצת התוכן שלהם ברשת. FairShare (fairshare.cc) מאפשר לבלוגרים להגדיר אלו זכויות הפצה מותרות לתכנים שלהם, לראות באילו מקומות אוזכר התוכן שלהם, ולבחון איזה שימוש נעשה בו. האתר מתיימר לסרוק 35 מיליארד עמודי אינטרנט, והוא מאפשר לבלוגרים לקבוע, באמצעות סימון התשובה כן/לא, אם נעשה שימוש חוקי בתכנים שלהם, כמו גם לבחון האם התוכן שלהם זוכה לפופולריות ברשת.