גוגל מפתחת כלי שיעזור לצרכנים לעקוב אחר צריכת האנרגיה הביתית שלהם

מצטטת מחקרים לפיהם נגישות למידע צריכת החשמל מביאה לחיסכון של 5%-15% בחשבונות החשמל החודשיים ; "אם חצי ממשקי-הבית באמריקה יפחיתו את צריכת האנרגיה ב-10%, זה מקביל להורדת 8 מיליון מכוניות מהכבישים"

גוגל הודיעה אתמול (ג') כי היא תעשה שימוש ביכולות התוכנה שלה, כדי לעזור לצרכנים לעקוב אחר צריכה האנרגיה הביתית שלהם, ועל-ידי כך, להביא לירידה בביקוש ובפליטות גזי החממה ברחבי העולם.

צעד זה הוא חלק ממאמציה של החברה להזרים מאות מיליוני דולרים לטובת אנרגיות מתחדשות, שדרוג של רשתות חשמל ואמצעים נוספים, שיפחיתו פליטות גזי חממה, להם מיוחסת ההתחממות הגלובלית. גוגל כבר השקיעה במספר חברות לייצור חשמל גיאותרמי, סולארי ואנרגיית רוח, כמו גם בשתי חברות לרשתות חשמל חכמות - המדובר בשיטה יעילה וזולה יותר להעברת חשמל.

בבלוג הרשמי שלה, גוגל כתבה כי היא מפתחת כלי שנקרא PowerMeter שיציג על המחשב האישי את צריכת האנרגיה הביתית בכמעט בזמן אמת. הכלי אינו זמין עדיין לציבור הרחב, ובינתיים, עובדי החברה מנסים אותו.

החברה מצטטת מחקרים, שמראים כי נגישות למידע צריכת החשמל מביאה לחסכון של 5%-15% בחשבונות החשמל החודשיים. "זה אולי לא נשמע הרבה, אבל אם חצי ממשקי הבית באמריקה יפחיתו את צריכת האנרגיה שלהם ב-10%, זה מקביל להורדת 8 מיליון מכוניות מהכבישים".