בלי הפתעות: חברת הייעוץ ISS מציעה לבעלי המניות של אלדין להיענות להצעת הרכש

בכך תסתיים הסאגה המרתקת של מאבק השליטה בחברה, מאבק שהחל כניסיון להשתלטות עוינת של הקרן מסאן-פרנסיסקו, עד לרגע שבו מייסד ומנכ"ל אלדין, ינקי מרגלית, הרים ידיים וחתם על ההסכם למכירת חברת אבטחת המידע שהקים בצעירותו

בעוד קצת יותר משבוע, ביום שישי הבא, תתקיים אסיפת בעלי המניות הצפויה לאשר את מכירת אלדין לקרן הפרייבט אקוויטי וקטור. בכך תסתיים הסאגה המרתקת של מאבק השליטה בחברה, מאבק שהחל כניסיון להשתלטות עוינת של הקרן מסאן-פרנסיסקו, עד לרגע שבו מייסד ומנכ"ל אלדין, ינקי מרגלית, הרים ידיים וחתם על ההסכם למכירת חברת אבטחת המידע שהקים בצעירותו.

באסיפת בעלי המניות לא צפויות הפתעות מיוחדות, וקשה לדמיין תסריט שבו הצעת הרכש נדחית - אבל מי מבעלי המניות של אלדין שעודנו מתחבט כיצד להצביע יכול להיעזר בחוות הדעת של גוף הייעוץ האמריקני ISS מקבוצת RiskMetrics, הממליץ למשקיעים לאשר את העסקה.

"בהתבסס על ניתוח של המחיר, ההגיון העסקי ותגובת השוק ביום ההודעה, אנו ממליצים לבעלי המניות להצביע בעד המיזוג", כתבו כלכלני ISS.

עם זאת, גם אם בין המשקיעים ישנם "קולות צפים" כאלה או אחרים, ההנחה הרווחת היא שאין כל סיכוי להפתעה באסיפה. מרגלית עצמו, ואחיו דני המכהן כדירקטור, מחזיקים ביחד 20.1% מהחברה, ושניהם כבר הצביעו בעד המכירה, כשחתמו על הסכם הצבעה שאינו ניתן לשינוי. ההערכה היא שעוד קודם להסכם הבהירו המוסדיים הגדולים המחזיקים בחברה כי הם תומכים במכירתה. בין המוסדיים המחזיקים באלדין נמצאת מאנינג אנד נאפייר עם 10%, ובלאקרוק עם 6.3%. וקטור מחזיקה ב-14.2%, אך מתוקף היותה צד לעסקה היא לא תשתתף בהצבעה.

לאחר שתושלם העסקה, מתכוונת וקטור למזג את אלדין לחברה אחרת שרכשה לפני כשנתיים, SafeNet. אם יאשרו את העסקה, יקבלו בעלי המניות של אלדין 11.5 דולר עבור כל מניה שברשותם - או 160 מיליון דולר סך הכול. בשלבים מסוימים במהלך מאבק השליטה הצהירה וקטור כי היא מוכנה להעלות את המחיר עד לכדי 14.5 דולר למניה, או 202 מיליון דולר. שווי השוק הנוכחי של חברת אבטחת המידע מפתח-תקווה עומד על 153 מיליון דולר.