מניית יאהו נפלה בשל הורדת דירוג על רקע היחלשות שוק מודעות הפרסום הגרפיות באינטרנט

זאת לאחר שהאנליסט מארק מאי מ-Needham & Co הוריד את דירוג המניה מ"קנייה" ל"החזק", על רקע ירידה במקור ההכנסה העיקרי של החברה ; מניותיה של חברת האינטרנט יורדות במסחר כעת בוול סטריט ב-1.1%

מניותיה של חברת האינטרנט יאהו יורדות במסחר כעת בוול סטריט ב-1.1%. מניותיה של ענקית האינטרנט איבדו אתמול כ-8%, לאחר שהאנליסט מארק מאי מ-Needham & Co הוריד את דירוג המניה מ"קנייה" ל"החזק", בשל היחלשות שוק מודעות הפרסום הגרפיות באינטרנט המהוות מקור הכנסה עיקרי עבור החברה.

הורדת ההמלצה בוצעה משיקולי ערך, מאחר שהמניה כבר הגיעה ל-14 דולר, מחיר היעד הקודם שלה. אתמול המניה נחתה בשער של 12.7 דולר המשקף לחברה שווי שוק של 17.7 מיליארד דולר.

"מספר נתונים מצביעים על כך ששוק מודעות הפרסום הגרפיות באינטרנט, עליו מבוסס חלק ארי מהכנסות יאהו, נחלש יותר מהצפוי", כתב מאי בדו"ח למשקיעים. "יתר על כן, המחצית הראשונה של השנה הקרובה לא תהיה קלה עבור החברה", הוסיף.

הנתונים אליהם התייחס מאי כוללים, בין השאר, את הודעת תאגיד התקשורת IAC Interactive, לפיה הכנסות החברה מפרסום גרפי באינטרנט צפויות להצטמצם בכ-50%, וכן את הודעתה של טיים וורנר על ירידה צפויה של 35%-45% בהכנסות מאותו המקור.

בדומה לשתי החברות הללו, גם יאהו נסמכת על שוק הפרסום הגרפי באינטרנט כמקור הכנסה עיקרי. מודעות פרסום מסוג זה הן יקרות יותר ממודעות הפרסום מבוססות הטקסט של גוגל ולכן השוק שלהן נפגע באופן חמור יותר במשבר הכלכלי. יאהו מציעה גם מודעות מבוססות מונחי חיפוש, תחום בו היא נתונה לתחרות קשה מצד גוגל.

מאי גם התייחס לעלייה בערכה של מניית יאהו בעת האחרונה, ותלה אותה בציפיות ישנות-חדשות לחתימה על הסכם שיתוף פעולה עם מיקרוסופט.

לדבריו, אין בסיס לאופטימיות בנושא, לפחות בתקופה הקרובה, זאת בשל מינויה הטרי של קרול בארטס למנכ"לית החברה.

מאי הסביר ש"בארטס תימנע מלבצע מהלך כזה בקרוב מכיוון שעליה לבסס קודם את מעמדה בחברה".

כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2009