מעדנות: חיידקי ליסטריה נמצאו רק בכ-10% ממוצרי החברה

מהחברה נמסר כי כל שאר 90% המוצרים נמצאו תקינים לגמרי ; כזכור, לפני כשבועיים נאספו רבים ממוצרי מעדנות מהמדפים בעקבות חשש להימצאות חיידקי ליסטריה, והודעה על כך נמסרה מיידית לקהל הרחב

חיידקי ליסטריה נמצאו רק בכ-10% ממוצרי חברת מעדנות - כך עולה מממצאי בדיקות המעבדה של מוצרי החברה בעקבות ההורדה הגורפת מן המדפים לפני קרוב לשבועיים. מהחברה נמסר כי כל שאר 90% המוצרים נמצאו תקינים לגמרי.

כזכור, בעקבות חשש להימצאות החיידק המסוכן נאספו רבים ממוצרי מעדנות מהמדפים, והודעה על כך נמסרה מיידית לקהל הרחב. הנזק שנגרם בעקבות המהלך המתבקש, כולל האיסוף עצמו והפסקת הייצור במפעל החברה בגן-יבנה, נאמד בכ-10 מיליוני שקלים - זאת נוסף לכמה מיליונים נוספים שיידרשו על-פי ההערכות לשיקום תדמיתו של המוצר.

כעת, כאמור, מתברר כי מרבית המוצרים לא נפגעו בפועל - למרות ההכרח להסירם מיידית מהמדפים. עם זאת, מעדנות עדיין לא חזרה להפעיל את קו הייצור, והוא נתון עדיין בסדרת בדיקות מקיפה בשיתוף-פעולה עם משרד הבריאות.

מחזור המכירות השנתי של מעדנות, חברה בת של סנפרוסט הבורסאית הנשלטת על-ידי תנובה, עומד על כ-130 מיליון שקל בשנה. החברה מחזיקה בנתח כספי של כ-60% מקטגוריית הפיצות והבורקס הקפואים, ובנתח כספי של כ-10% בקטגוריית בצק עלים. החברה מתחרה בזוגלובק, בשלושת האופים ובמותגים אחרים.