ספנשן יפן פשטה רגל - עתיד החברה האם בסימן שאלה

לספנשן יש חובות של כ-1.5 מיליארד דולר עם יתרות מזומן של כ-250 מיליון דולר והיא מסרה בהודעה על המהלך של החברה הבת כי היא לא צפויה להשפיע באופן מהותי על פעילותה

מצבה של יצרנית שבבי זיכרונות ה-NOR Flash, חברת Spansion, לא משאיר הרבה מקום לאופטימיות. החברה הודיעה השבוע כי החברה-הבת ספנשן יפן ביקשה הגנה מפני נושים והיא פונה כעת לביצוע ארגון מחדש בפעילות הפיננסית שלה. לספנשן יפן, שכוללת את הפעילות של החברה במזרח אסיה וכן חלק מפעילות הייצור של החברה, יש חובות של כ-800 מיליון דולר, וכ-1,300 עובדים המהווים כ-14% מסך העובדים בחברה.

בעוד החברה-הבת פושטת רגל, עומד המשך פעילותה של החברה כולה בפני סימן שאלה. ספנשן נסחרת כיום לפי שווי של כ-10 מיליון דולר. לחברה יש חובות של כ-1.5 מיליארד דולר עם יתרות מזומן של כ-250 מיליון דולר והיא מסרה בהודעה על המהלך של החברה-הבת כי היא לא צפויה להשפיע באופן מהותי על פעילותה. לפני כשבועיים הודיעה החברה כי המנכ"ל והנשיא ברטנרד קמבו פורש מהחברה ויחליף אותו באופן זמני ד"ר בועז איתן, מייסד סייפן שאותה רכשה ספנשן לפני מעט יותר משנה.

ספנשן מינתה כעת את ג'ון קיספרט כמנכ"ל ונשיא. למרות המהלכים השליליים, יתכן שהם מעידים דווקא על עתיד חיובי יותר. החברה בתהליך מציאת משקיע או ביצוע רכישה אסטרטגית לחלק או כל פעילותה, ופשיטת הרגל והחלפת המנכ"ל יכולים גם להעיד על התקדמות בתהליך הזה.