לאחר שזכתה במקום הראשון ברשימת מקומות העבודה הטובים: נט-אפ מפטרת כ-530 עובדים

החברה הודיעה על הפיטורים של כ-6% מכוח האדם, במסגרת הדיווח על תוצאות הרבעון השלישי בו רשמה ירידה חדה של כ-16% בהכנסות ל-746 מיליון דולר; על בסיס Non-GAAP רשמה החברה רווח של כ-93 מיליון דולר או 29 סנט למניה

מספר שבועות לאחר שזכתה בתואר החברה הטובה ביותר לעבוד בה, מודיעה חברת האחסון נט-אפ על מהלך פיטורים נרחב של כ-530 עובדים, כ-6% מכוח העבודה. החברה הודיעה על הפיטורים במסגרת הדיווח על תוצאות הרבעון השלישי בו רשמה ירידה חדה של כ-16% בהכנסות ל-746 מיליון דולר, בעיקר בעקבות הצטברות של מחיקות שנאלצה לבצע על המכירות בין 1995-2005. גם בנטרול המחיקות הסתכמו המכירות בכ-874 מיליון דולר, נמוך יחסית לציפיות לכ-905 מיליון דולר ברבעון.

המספרים של נט-אפ מעידים על הקשיים שחווה שוק החומרה בעקבות הירידה בהוצאות על תשתיות המחשוב. בראיון עם מנכ"ל החברה, דן וורמנהובן לגלובס לפני כשלושה שבועות, הוא אמר כי "העסקים השתנו באופן דרמטי בחצי השנה האחרונה", כתוצאה לא מסרה החברה ברבעון שעבר וברבעון הנוכחי ציפיות קדימה. אלו מוערכות בוול סטריט בכ-925 מיליון דולר בממוצע. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של 75 מיליון דולר, או 0.23 דולר למניה GAAP ובנטרול הוצאות חד פעמיות (Non-GAAP) רשמה החברה רווח של כ-93 מיליון דולר או 0.29 דולר למניה.

הפיטורים עליהם הודיעה החברה הם המשמעותיים ביותר שביצעה נט-אפ, גם יחסית לשנים 2001-2002. וורמנהובן אמר לאחרונה כי הוא מקווה שהחברה לא תפטר במשבר הנוכחי, מאחר ופיטורי 200 העובדים ב-2002 היו קשים, מה שלא יצא לפועל. האירוניה היא שלצד ההודעה על הפיטורים בדוח הרבעוני, מזכירה החברה כי דורגה במקום הראשון מתוך רשימת 100 מקומות העבודה הטובים ביותר של המגזין פורצ'ן, כאשר אחת הסיבות שצויינו לזכיה, היא שהחברה לא פיטרה עובדים במשבר.

בישראל פיטרה נט-אפ לאחרונה כ-50 עובדים ממרכז הפיתוח בחיפה שהתבסס על רכישת חברת טופיו. יתכן והפיטורים הנוכחיים יכללו מספר נוסף של מפוטרים מתוך כמה עשרות עובדי המכירות והשיווק בישראל ועובדי מרכז הפיתוח המבוסס על רכישת אונארו מלפני כשנה.