בשורה חיובית לטבע: קיבלה מה-FDA אישור לרישום מהיר של תרופה לטיפול אוראלי בטרשת הנפוצה

עד כה, ניתנות כל התרופות לטיפול במחלה ובהן גם הקופקסון של טבע באמצעות הזרקה ; טבע מפתחת את ה-Laquinimod בשיתוף עם חברת אקטיב ביוטק השבדית

חברת טבע המפתחת בשיתוף פעולה עם חברת אקטיב ביוטק השבדית (סימול: ACTI) את התרופה לאקווינימוד המיועדת לטיפול אוראלי בהידרדרות במחלת הטרשת הנפוצה , הודיעו הערב (ה') כי קיבלו אישור מה-FDA אישור לרישום מהיר של התרופה לצורך המשך בחינתה בהליך מזורז בשלבים המתקדמים של הבחינות הקליניות.

טבע השלימה את הרישום לראשון מתוך שני הנסויים הקליניים ברמה של phase III לתרופה בנובמבר 2008, וכעת היא מבצעת הרשמה של חולי PRMS ברחבי העולם לשלב השני במחקר ה-Phase III.

עד כה, ניתנות כל התרופות לטיפול במחלה ובהן גם הקופקסון של טבע באמצעות הזרקה תכופה של התרופה מה שמקשה מאד על החולים את השימוש בטיפול זה. מספר חברות הפועלות בתחום עושות כיום מאמצים גדולים לפתח תרופה הניטלת דרך הפה.

בין החברות המפתחות תרופות, פרט לטבע, נמצאות חברת התרופות נוברטיס השוויצרית, המפתחת תרופה בשם FTY-720, וחברת מרק KGaA (לא האמריקאית), המפתחת תרופה בשם cladribine.

ניראה כי טבע לא תיהיה החברה הראשונה שתגיע עם מוצר מסוג זה לשוק מאחר שכבר בינואר דיווחה מרק KGaA על הצלחה בשלב השלישי של הניסוי בתרופה שהיא מפתחת. בשוק מעריכים כי התרופה של מרק תחל להיות משווקת במחצית השנייה של 2009 - כשנה וחצי לפני המועד המשוער בו צפויה טבע להתחיל ולשווק את התרופה.