חוזה הפצה משמעותי ראשון למודו בפיליפינים; דב מורן: "כל הסכם כזה הוא הישג"

חתמה על הסכם ראשוני של כ-38 מיליון דולר במזרח אסיה ; במקביל, לא מסתפקים בחברה ב-85 מיליון דולר שגויסו ושוקלים גיוס נוסף בקרוב ; מורן: "יש גורמים שמדברים איתנו, אבל זה יותר עניין שלהם מאשר תהליך שלנו"

על רקע תערוכת ה-3GSM בברצלונה מודיעה חברת מודו על חוזה הפצה ראשון בהיקף משמעותי. החברה חתמה על הסכם עם המפעיל הפיליפיני Lynk להפצת מוצרי החברה - מכשיר הטלפון של מודו והחליפות המתאימות אותו להתקנים האלקטרוניים, ה-Jackets - בהיקף התחלתי של כ-38 מיליון דולר החל מהרבעון השני של השנה בפיליפינים ובמדינות נוספות. בחברה צופים הרחבה של פעילותה באסיה בחודשים הקרובים.

מדובר באחת ההזמנות הראשונות שקיבלה מודו שאמורה להתחיל בייצור הטלפונים באפריל הקרוב. במקביל, הודיעה מודו על שיתוף פעולה עם חברת התקשורת Telefonica לפיילוט שיבוצע למודו במקסיקו, ארגנטינה וצ'ילה. הפניה של מודו למפעילים בשווקים המתפתחים, בדרום מזרח אסיה ובדרום אמריקה, אינה הכיוון המוצהר של החברה, טוען דב מורן, מייסד ומנכ"ל החברה. "חד וחלק הכיוון אינו השווקים המתפתחים", הוא טוען בשיחה.

לדבריו, הטלפון הראשון שמוציאה החברה פועל בדור 2.5 שמתאים יותר לשווקים המתפתחים. "המפעילים באירופה מעוניינים בדור שלישי וזה יהיה בשנה הבאה", הוא מוסיף. להערכת מורן, גם בישראל מתאים הדור ה-2.5 יותר מאשר הדור השלישי, דבר שיבוא לידי ביטוי בהשקה של מוצרי מודו ע"י חברת סלקום, שלדבריו "תהיה החברה הראשונה בעולם שתשיק את המוצר".

מורן, שהעריך בעבר מכירות של עד ל-100 מיליון דולר בשנת הפעילות הראשונה הוריד מעט את הציפיות, אם כי עדיין רואה בחזון אופציה למכירות של מיליארד דולר לחברה בתוך כמה שנים. "כל חתימה עם אופרטור זו חגיגה וזה לקוח עם שוק עצום", הוא אומר כעת על ההסכם עם טלפוניקה בדרום אמריקה, "כל הסכם כזה הוא הישג".

בכדי להיות מסוגלת לעמוד בציפיות, בעיקר על רקע הצורך בייצור אינטנסיבי, גייסה מודו במשך 2008 סכום של כ-85 מיליון דולר. הגיוס היה נמוך מהצפוי (כ-120 מיליון דולר), מודים בחברה, אולם להערכת מורן "זה יספיק לנו עד 2010". עם זאת לדבריו, "אני מעריך שנגייס עוד כסף בקרוב כדי לממש את התוכניות שלנו, וזה דורש הרבה כסף".

מורן לא מפרט על התזמון המתוכנן לגיוס כספים נוספים, אך לא שולל שנראה כזה בקרוב, וגם לא מכחיש את הידיעות על הסכם ההשקעה עם קוואלקום, בגובה 7 מיליון דולר. "יש גורמים שמדברים איתנו, אבל זה יותר עניין שלהם מאשר תהליך שלנו לגיוס כספים נוספים. אנחנו נקבל באהדה כל גיוס, כל עוד הוא עומד בתנאים שלנו כמובן".