מיומנו של בייביסיטר

סיפורים מאמריקה: מייקל פלפס נפל במקום בו ספורטאים רבים בארה"ב נופלים. במקרה שלו זה נגמר אמנם רק בתמונה מביכה, אבל כוכבים גדולים בארה"ב דואגים להרחיק את עצמם מצרות באמצעות שכירת שירותי ליווי. ובמלים אחרות, אנשי מקצוע שדואגים להרחיק אותם מצרות שנייה לפני שהן מתרחשות ; ואיך סוף-סוף סידרו בקליבלנד סגן אמיתי ללברון

מארגני הגוד-טיים

לכוכבי הספורט האמריקנים תמיד היתה נטייה להסתבך בצרות. השילוב של כסף גדול, תהילה ומעריצים צמודים מגיל צעיר, הוא מתכון בטוח לשיבושים בשיקול הדעת. סיפורים על מעורבות בקטטות, נהיגה פרועה בשכרות, הטרדות מיניות, נשיאת נשק ואפילו מעורבות במקרי רצח ואונס, הם חלק מהפולקלור של הספורט האמריקני, בדיוק כמו סלי הניצחון של מייקל ג'ורדן, או הטאצ'דאונים ברגעי ההכרעה של הסופרבול.

קחו למשל את מייקל פלפס, שחזר עטור תהילה מבייג'ין, ותוך פחות מחצי שנה הוא מאיים להרוס לעצמו את הקריירה הספורטיבית בגלל מסיבה בדרום קרוליינה. אחרי כל הלחץ להשיג 8 מדליות זהב בבייג'ין, פלפס לא חשב שיקרה משהו נורא אם יוריד עם החבר'ה מהקולג' איזה ראש.

פלפס אולי לא חשב על ההשלכות, אבל הסוכנים שלו ושל כוכבי ספורט רבים נוספים, הפנימו שהם צריכים לשמור על היהלומים שלהם קודם כל מעצמם. איך עושים את זה? שירותי ליווי, אבל לא במובן שעולה אינטואיטיבית לראש. הסוכנים מנסים לשדך לכוכבים שלהם חברים שהם יכולים לסמוך עליהם, כדי שהיו העיניים, הפה והידיים שלהם בכל מקום שהם הולכים - מועדון, פאב או מסיבה פרטית. בקיצור, בייביסיטר. בחור צעיר, מקושר במקומות הבילוי הנכונים, באצטדיונים ובמלונות.

אחד מהשמרטפים המוכרים בארה"ב הוא ג'ולין ג'ונס - העוזר האישי של גאבין מאלוף, הבעלים של סקרמנטו קינגס מה-NBA והמלון-קזינו פאלמס בלאס וגאס. ג'י.ג'י, בן 27, דואג לקחת את הספורטאים לבילויים בעיר, מארגן להם כרטיסים לאירועים, סוגר להם מקום לישון ודואג שלא יסתבכו בצרות, או לחלופין מחלץ אותם מהן לפני שמישהו מצלם אותם בסלולרי.

לג'י.ג'י יש חוג חברים רחב. כוכבי כדורסל כמו שאקיל אוניל, קובי בראיינט ואמארה סטודמאייר, כוכבי בייסבול כמו בארי בונדס וסי.סי סבאטיה וכוכב פוטבול כמו ת'רל אוונס, הם רק חלק מספורטאים שזכו לשירותי הליווי שלו כשהם נחתו בלאס וגאס. הוא אגב לא גובה כסף מהספורטאים עבור השירות. גם לא מהסוכנים שלהם. אבל התרומה שלו עושה בעקיפין שירות אדיר לבעלים של הקינגס שמשלם לו את המשכורת.

בהקשר של פלפס, לג'י.ג'י היה וידוי בסוף השבוע האחרון ל"לוול סטריט ג'ורנל" שהכין עליו כתבת פרופיל מחמיאה. "אני מרגיש אשם במה שקרה למייקל בדרום קרוליינה", אמר ג'י.ג'י שדאג לאירוח כיד המלך לפלפס כשהאחרון ביקר בקיץ שעבר בווגאס. "אם הייתי שם איתו, זה לא היה קורה".

הסגן האולטימטיבי

לקארים היה את מג'יק, ללארי בירד את הצ'יף, לג'ורדן את פיפן, לשאקיל את קובי ואחר כך את דוויין ווייד. כמעט לכל קבוצת NBA שזכתה בתואר מאז שנות ה-80' היה כוכב אחד גדול שנעזר במישהו כדי לשים טבעת אליפות על האצבע. לברון ג'יימס מחכה כבר שש שנים שקליבלנד יביאו לו אחד כזה. העונה סוף סוף נראה שהקבאלירס מתקרבים לפיצוח הנוסחה עם מו וויליאמס, הגארד שהגיע ממילווקי.

מאז שקינג ג'יימס נחת בקליבלנד, בקבוצה ניסו בכמה טריידים ובחירות דראפט למצוא לו מישהו שיהיה מצד אחד מספיק יעיל, אבל במקביל לא יגנוב ממנו את ההצגה. המסקנה שלהם לאורך השנים היתה שלברון צריך לידו רכז. אחד שיוכל להניע את הקבוצה כשהוא נסגר על ידי שני שחקנים, אבל יבין שהוא צריך לתת ללברון את הכדור ביד כששעון המשחק עומד להתאפס.

אחרי רצף הכישלונות, כולל הפסד בסדרת גמר הפלייאוף לפני שנתיים והפסד בגמר המזרח בעונה שעברה, בקליבלנד שינו גישה. במקום רכז הוחלט להחתים סקורר שמחפש נקודות לעצמו, ומשאיר ללברון לעשות את מה שהוא יודע לעשות לא פחות טוב מקליעה - מסירה (יש לו 7 אסיסטים בממוצע למשחק). מו וויליאמס (26, 1.85 מ') הוא בדיוק מה שהם חיפשו. שחקן גדול שהגיע מקבוצה קטנה שבה הוא לא היה זוכה בכלום. משהו בסגנון של ריפ המילטון, שהגיע לדטרויט מוושינגטון ב-2002 ובאותה עונה זכה איתה באליפות.

באוגוסט הגיע וויליאמס בטרייד לקליבלנד, וכעבור חצי עונה הוא מעמיד ממוצע של 17.6 נקודות למשחק. ביום רביעי האחרון הוא התעלל בפיניקס עם 44 נקודות, מתוכם 7 שלשות. בחמישה משחקים העונה הוא סיים כקלע מוביל. "וויליאמס מראה העונה למה הקבאלירס החתימו אותו - לעזור ללברון ג'יימס לזכות באליפות", כתב צ'אד פורד, פרשן ה-NBA של רשת ESPN, ביום שאחרי המשחק. גם האוהדים והמאמנים מסכימים איתו, ולראייה וויליאמס נבחר לנבחרת המזרח במשחק האולסטאר המסורתי, וסיים את המשחק לפנות בוקר עם 12 נקודות.

ועדיין, הוא יודע את מקומו - להיות מספר 2. בדיוק הספרה שבחר לחולצה שלו כשנחת בקליבלנד. "זאת הקבוצה של לברון", אמר ביום שאחרי המשחק מול פיניקס שבו קלע שיא אישי. "אני כאן כדי להוריד ממנו את הלחץ לקלוע את כל הנקודות".

קובי ושאק. האהבה חזרה?

שיתוף הפעולה בין קובי בראיינט ושאקיל אוניל הוביל את הלייקרס לשלוש אליפויות רצופות (2000-2002). ב-2004 הלך שאק מזרחה, כדי לזכות באליפות עם מיאמי, בין לבין הוא לא שכח ללכלך על קובי (שיר הראפ ההוא, זוכרים?). אבל ביום ראשון, במשחק שחתם את סוף שבוע האולסטאר בפיניקס, הם קלעו ביחד 44 נקודות (27 לבראיינט, 17 לשאקיל) עבור נבחרת כוכבי המערב שמחצה את כוכבי המזרח 119-146, כשקובי אפילו מפרגן לשאק שני אסיסטים. השניים חלקו בסיום את תואר ה-MVP - שמעמיד כל אחד מהם על שלושה תארי MVP באול-סטאר.

"זה הרגיש כמו בימים עברו, ואני מתגעגע אליהם", אמר בסוף המשחק שאק, שיודע שהסיכוי שהוא יענוד שוב טבעת אליפות על האצבע עם הסאנס שואפת לאפס. קובי, שאכל מרורים מהאגו של שאק בימי הלייקרס, היה קצת פחות נלהב. "זה לא שאנחנו הולכים להיות עכשיו חברים. היו לנו זמנים טובים ביחד, זה הכל".

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט