מודי'ס: הרכישה של HBOS מסכנת את הרווח והלימות ההון של קבוצת לויד'ס; דירוג האשראי לקבוצת הבנקאות הופחת

הפחיתה את דירוג החוב הראשי של קבוצת לויד'ס ל"A1" מ"Aa1", ואת הדירוג לעסקיה של לוידס TSB ל"Aa3" מ"Aaa" ; בנק המשכנתאות HBOS שנרכש ע"י הקבוצה דיווח על הפסד של 10מיליארד ליש"ט ; דובר רה"מ: "הממשלה לא מתכוונת להלאים את לויד'ס"

סוכנות דירוג האשראי, מודי'ס הודיעה היום (ב') על הפחתה בדירוג האשראי של קבוצת הבנקאות הבריטית, לויד'ס והחברות הבנות שלה, במסגרת ההפחתה איבדה זרוע החברה, לויד'ס TSB המשמשת כקרן הפנסיה המרכזית אותה מנהלת הקבוצה, את הדירוג המירבי שלו זכתה עד כה שהיתה "AAA".

מודי'ס הפחיתה את דירוג החוב הראשי של הקבוצה ל"A1" מ"Aa1", ואת הדירוג לעסקיה של לוידס TSB ל"Aa3" מ"Aaa".

את דירוג החוב הראשי לעסקיה של HBOS, בנק המשכנתאות הגדול בבריטניה שנרכש לאחרונה ע"י קבוצת לויד'ס קיצצה מודי'ס ל"A1" מ"Aa2".

מודי'ס ציינה כי כי הורדת הדירוג "משקפת את רמת הסיכון הגבוהה יותר והבעייתיות אלייה נחשפה הקבוצה כתוצאה מרכישת HBOS", אשר אלייה מתייחסת סוכנות הדירוג "כגורם אשר יחליש את רווחיות הקבוצה ואת הלימות ההון של הקבוצה כולה, כמו גם האתגרים התפעוליים המשמעותיים שידרשו מהקבוצה בבואה למזג בנק גדול וחלש ממנה אל תוכה".

בתחילת יום המסחר נסחרה מניית קבוצת לוידס בירידה של כ-22% וזאת בהמשך לצניחה של 32.5% ביום ו'. למרות הורדת הדירוג ע"י מודי'ס נסחרת כעת המניה בירידה של 1.5% ובמחיר של 60.5 ליש"ט. שווי השוק של לויד'ס עומד על כ-10 מיליארד ליש"ט.

נזכיר כי בסוף השבוע האחרון דיווחה החברה כי HBOS רשמה הפסד אדיר של כ-10 מיליארד ליש"ט ברבעון הרביעי. בנק המשכנתאות הגדול בבריטניה נרכש בספטמבר האחרון ע"י לוידס בתיווך הממשלה.

היום הודיע דוברו של ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, כי אין בכוונת הממשלה לבצע הלאמה של הבנק.