גוגל תסגור את מיזם הפרסום ברדיו שהשקיעה בו 1.24 מיליארד דולר

ההודעה על כישלון המיזם בן 3 השנים מגיעה אחרי החלטה נוספת של החברה - לבטל את תוכניתה למכור פרסום עבור עיתונים ומגזינים

הניסיון השאפתני של גוגל להרחיב את עסקי הפרסום שלה מעבר לגבולות האינטרנט נתקל במחסום רציני בסוף השבוע האחרון, כאשר ענקית האינטרנט זנחה את המיזם המתוקשר שלה לפרסום ברדיו. ההודעה על כישלון המיזם בן 3 השנים מגיעה אחרי החלטה נוספת של החברה - לבטל את תוכניתה למכור פרסום עבור עיתונים ומגזינים.

עם זאת, מיזם הרדיו היווה יוזמה משמעותית הרבה יותר: במסגרתו ביצעה החברה את רכישתה הגדולה הראשונה - גוגל שילמה בשנת 2006 1.24 מיליארד דולר עבור חברת טכנולוגיית הפרסום ברדיו dMarc.

ההחלטה לזנוח את שדה הפרסום ברדיו תוביל לגל הפיטורים הנרחב הראשון בהיסטוריה של החברה, 40 עובדים, ותסמן את קץ העשור הראשון של החברה, שהתאפיין בצמיחה מהירה ביותר. גוגל אמנם פיטרה עובדים כבר בסוף השנה שעברה - 100 עובדים עזבו אז את מחלקת משאבי האנוש של החברה. אך אלה היו עובדים שנשכרו בעיקר לנהל את בולמוס הרכישות שהחברה עברה בשנים האחרונות, ולא היה לה בהם יותר צורך. גוגל הודיעה כי תנסה למצוא עבודות חלופיות עבור העובדים במיזם, למרות שאיננה מצפה למצוא משרות פנויות לכולם.

"תמיד קיבלנו את העובדה שכשנוטלים סיכונים, חלקם אינם משתלמים", אומרת סוזן וויסיצקי, נשיאת המשנה לעניייני ניהול מוצרים, "ההחלטה לסגור קווי מוצר לעולם אינה קלה". היא הוסיפה שגוגל תמשיך ב"עסקי הטלוויזיה הצומחים בהתמדה שלה, בעזרתם נוכל למדוד את תגובת הציבור ולעזור למפרסמים להבין כמה יעילות הפרסומות שלהם".